BOON - PR cikk

2014.11.27. 08:22

Autógumi gyorstalpaló Hankook-módra

<p class="western" align="left">Mindenki tudja, hogy vannak téli, nyári és négy évszakos gumik. Ugyanakkor azt, hogy ezek miben különböznek egymástól, már sokak számára képlékeny. Ezután az írás után biztosan magabiztosan látogatunk el majd az abroncs kereskedőhöz.

Régebben nem sok energiát és figyelmet fektettünk abba, hogy milyen abroncsokat tetetünk fel az autónkra. Mára már javult a helyzet, de még mindig bántóan kevesen hoznak tudatos, megalapozott döntést. Pedig egy rossz döntéssel éves szinten sok tízezer forinttól szabadíthatjuk meg magunkat. Azért, hogy ez nem így legyen, a Hankook segítségével téli gumi gyorstalpalónk után mindenki tisztábban lát majd.

A gumibomba szerint a legtöbben, ha meghallják azt a szót, hogy téli gumi, nyári gumi, azonnal a személyautókra asszociálnak. Pedig a család autóján kívül a SUV-ok, kisteherautók, kamionok, buszok, munkagépek, mezőgazdasági és ipari gépek, valamint repülők sem láthatnák el a feladatukat megfelelő gumiabroncsok nélkül.

Minden évszakra létezik biztonságos megoldás

Nyári gumi:

Amikor a nappali középhőmérséklet tartósan hét fok fölé emelkedik, érdemes nyári gumira váltani. Mert így növelhetjük a fékezés, kigyorsítás, kezelhetőség hatékonyságát, ugyanakkor csökkenthetjük a zajszintet, a gördülési ellenállást és mérsékelhetjük a kopást is. Sokan ilyenkor is maradnak a téli guminál, mert spórolni szeretnének, de sajnos ez nem járható út. A téli garnitúrák szerkezete olyan, amely nem tud ellenállni a nyári kánikulának. Nem csak a biztonságunkat veszélyeztetjük, de akár egy nyár alatt teljesen elkophat autónk alól a téli gumi.

Téli gumi:

Viszont az őszi, téli hónapokban, amikor a hőmérő higanyszála nappal rendszeresen becsúszik 7 fok alá, akkor ideje téli gumit tetetni a gumibomba.hu szakembereinek meglátása szerint az autónkra. A téli gumik speciális gumikeverékből készülnek (pl.: szilika), amely biztosítja, hogy kemény mínuszokban is megtartsák a rugalmassáukat. Persze a téli abroncsok nem csak ennyiben térnek el a „normáltól”. A futófelületük kis mintatömbökre vannak osztva, valamint a bordás kivitel az oldalirányú csúszást is megakadályozza, de legalábbis mérsékeli. A téli gumik közös jellemzője, hogy kiváló fékezőerővel és hajtóerő-átvitellel rendelkeznek. A mélyebb profil pedig kiváló tapadást tesz lehetővé.

Szöges téli gumi:

Magyarországon nem elterjedt, mert az itteni időjárás nem teszi szükségessé. Ugyanakkor még Európában is vannak olyan országok, ahol bizony nagy hasznát veszik az autósok a szöges téli guminak. Ugyanakkor mindenhol nagyon szigorú rendeletek szabályozzák a használatát, mert egyrészt hangosak, és az útburkolatban is nagyon komoly károkat okozhatnak.

Négy évszakos gumi:

Fontos azonnal leszögezni, hogy ezek a gumikeverékek a legtöbb esetben sem télen, sem nyáron nem nyújtanak megfelelő és biztonságos megoldást. Kizárólag olyan területeken van értelme, ahol annyira enyhe a tél, hogy azt már nem is nevezhetjük annak. Elvileg azért fejlesztették ki, hogy meg lehessen spórolni egy garnitúrát, de a nemzetközi teszteken folyamatosan csúnyán elhasalnak ezek a keverékek.

Mivel ez az írás november végén születhetik meg, ezért nem is zárhatjuk a sorokat mással, mint egy figyelmeztetéssel. Ha valamin spórolni is szeretnénk, az ne a téli gumi szett legyen. Családunk, saját magunk, és mások biztonsága sokkal többet ér néhány tízezer forintnál. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!