Szabolcs-Szatmár-Bereg

2010.08.19. 06:21

Haszontalan értékesítők

<p>Nehéz dolguk van manapság a termék-értékesítőknek, bármilyen ügyes meggyőzési taktikát alkalmazzanak is a bemutatókon. <strong>Palicz István jegyzete</strong></p>

Idős, hiszékeny, könnyen manipulálható célközönségük ugyanis egyre szegényebb. A sovány pénztárcával megáldott nyugdíjasokat sokkal inkább az olcsó kirándulás, az ingyen ebéd és az ajándékok vágya hajtja, mintsem a vásárlási láz. Ezekkel a „potyautasokkal” nincs mit kezdeni, legfeljebb egy olcsó kenceficét vagy kispárnát lehet rájuk tukmálni pár óra intenzív „agymosás” után, amiből aligha fog meggazdagodni a lelkes előadó. Nagy jutalékot csak a nagy üzletek hoznak az ügynöknek, ezért mindent (és éppen ez a gond!) elkövet, hogy vásárlásra buzdítsa azokat, akiknek szemében még pislákol az érdeklődés lángja.

A jól felépített, nem ritkán professzionális érvelési-meggyőzési technikával semmi bajom, ha nem tartalmaz megtévesztő, valótlan információkat. Az érzelmi-lelki „terror” azonban már etikátlan fegyver. A termékek eladási ára még a leghihetetlenebb akciók, szuperkedvezmények után is jókora haszonkulcsot rejt, de ha a vevő úgy dönt, így is jó vásárt csinál, szíve joga aláírni a szerződést.

Ám ha kiderül, hogy mégsem a gyapjútakaró, a masszázsfotel vagy az edénykészlet az, ami megéri a pénzét, joggal háborodik fel az ember, és okkal vizsgálódik nagyítóval a jogsértésekre szakosodott hatóság. Megvezetni, becsapni vagy egyenesen hülyének nézni a vásárlókat olcsó húzás, bármilyen busás legyen is a haszon.

- Palicz István -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!