Szabolcs-Szatmár-Bereg

2008.11.12. 10:53

Csak a csórók „akcióznak”?

<p>Nyíregyháza - Közeledik a tél, az izgágább gyerekek talán már a napokat számolgatják, hogy mennyit kell még aludniuk karácsonyig.</p>

Eközben a városokban szépen szaporodnak az akciós feliratok, százalékos értékek, mi pedig, úgy cikázunk a boltok kirakata körül, mint a bogarak a lámpafénynél.

Csórók vagyunk, nincs mit tenni, így hajlamosak vagyunk az akciós újságokat nyálazni és közben azon morfondírozni, hogy áldozzunk-e a centiméterekben már-már kifejezhetetlen plazmatévére vagy inkább hajtogassunk színes papírlapból ajándékot – elvégre csak a szándék a lényeg. Kétségtelen, hogy ebben az időszakban sokan elcsábulunk a szezonvégi akcióknak, és természetesen a szeretet ünnepére kenve megvesszük az évek óta tervezgetett holmikat. Nem nyilvánvaló, hogy miért érezzük úgy, hogy az ünnepek közeledte egyfajta felhívással, okkal egyenértékű arra, hogy vásárolhassunk.

Nem mindenki akciózik

Kíváncsiak voltunk arra, hogy a Nyíregyháziak miként látják a kérdést, de a várakozáson alul alakult a válaszadók száma. Na ja, elvégre senki sem szereti, ha a pénztárcájában kotorásznak. Mindenesetre sikerült néhány helyitől szóban érdeklődnünk. Egy hölgy például elmondta, hogy a mai világban már nem csak az ünnepek előtt, hanem szinte minden nap az akciókat kell lesni. Elvégre az embereknek egyre szűkösebb a pénztárcájuk. Természetesen találkoztunk olyan nyíregyházival is, aki állítása szerint sohasem figyeli az akciókat, amire éppen szüksége van, azt fogja, és első felindulásból megveszi. Annak ellenére, hogy a többség azt állította, hogy nem figyeli a kiárusításokat, leértékeléseket, a beszélgetés folyamán mégis kibukott, hogy ez nem teljesen van így. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy akciós terméket vásárolni hasonló presztízsvesztéssel jár, mint a „gazdaságos” áruház üzleteiben grasszálni.

Nem attól rossz, hogy akciós

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy az anti-akciós vásárlók vajon a leértékelt termékek minőségétől tartanak-e. Ezzel kapcsolatban egy úriember elmondta, hogy szerinte - „Attól, hogy valami akciós, még nem biztos, hogy sz*r a minősége.” Erre példaként elmondta, hogy - „Vettem én már olyan méregdrága, nem akciós műszaki cuccot, amit már másnap vissza kellett vinni.” Mindemellett az élelmiszerek kapcsán már sokkal pesszimistábbak vagyunk. Az akciós májkrémmel hajlamosak vagyunk percekig szemezni, majd otthagyni, mert azzal biztosan nem stimmel valami!

Elveszhetünk a részletekben

Néhány műszaki üzlettel felvéve a kapcsolatot megtudtuk, hogy az ünnepek közeledtével, az akciós termékek mellett a részletfizetésre történő vásárlás iránt is megnő a kereslet. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy vajon a gazdasági helyzetre tekintettel az áruhiteleket leggyakrabban folyósító bankok vajon szigorítottak-e a feltételeiken, de összességében azt a választ kaptuk, hogy a bankok hitelbírálata eddig is szigorúnak volt mondható, így nem volt szükség külön szigorításra. A nyíregyháziak többsége viszont úgy látja, hogy a magyar emberek hajlamosak a túlköltekezésre, és az olyan termékek vásárlására, amelyre nincs is szüksége. Egy úr például így fogalmazott - „A hitel sokszor jó döntésnek látszik, de csak elsőre. Utólag mindenki rájön, hogy nagy árat fizet érte”.

Kapcsolódó cikkek:

-M. István-

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!