Sport

2014.04.16. 12:27

Franciaországban javíthatnak

Budapest - Michelisz Norbert a kilencedik lett az első futamon Marokkóban, a túra autó világbajnokság első állomásán.

Budapest - Michelisz Norbert a kilencedik lett az első futamon Marokkóban, a túra autó világbajnokság első állomásán.

Egy körrel a vége előtt bukott két helyet Michelisz, de bukhatott volna többet is. Elment a kormányszervó a Hondájában… A második futamra ki sem tudott állni. Lopez „odavert” az egész brigádnak, a legjobb Honda Monteiroval a hatodik lett.

A Zengő Motorsport beszámolója szerint a rajt egészen jól sikerült, bár Norbit kibillenthette az előle startoló Münnich, aki simán bemozdult, majd „odafagyott”, ahogy kell, még őt is ki kellett kerülni. Ahogy rendeződtek a viszonyok, hamar kiderült, Borkovic egy gyorsabb Chevyvel inkább „szétüti” Monteirot mintsem sportszerűen megelőzné. Ott repült egy lökhárító a Civicről, de Bennaniról is lepattintották a jeles darabot.

„Monteirot egy pillanatra meg lehetett volna fogni, de utána nagyon elszakadt. Bennani pedig élete futamán érezhette magát, cincálta a szervógondokkal küzdő Norbit, vagy inkább csak menekült Valente elől, aki egy erősebb Chevyvel támadta. Az előzést egy rázókő készítette elő, ami annyira megdobta Michelisz Civicjét, majd ketté tört, suhantak is ketten abban a minutumban. Aztán meg alig ért már be az elgyengülő autóval.” – írták Zengőék, akik hozzátették: „lényeg, hogy van két pontocskánk, egyben az autó.”

Az már rosszabb hír, hogy a Honda annyira csak harmadik erő, hogy hatalmas javulás kellene a következő időszakban a versenyképesség javításához. A héten Franciaországba utazik a magyar csapat, arra pályára, ahol a legtöbbet mentek Loebék.

Ki fogja őket megverni?

A kilencszeres rali világbajnok Loeb a mennybe mehetett első WTCC hétvégéjén. Megnyerte a második futamot! Megérdemelte, miként az egész Citroën csapat. Lopez nyerte az elsőt, a másodikon pedig kiütötték. Bennani mentette meg a Hondákat. Nem meglepő, hogy balesettel indult a második futam a marokkói pályán. Coronel és mellőle Bennani startolt az első sorból. Coronel behúzott a marokkói elé, ám ő nem vette el a gázt, amaz meg nem fért be elé. A holland autója a falon pörgött, darabokra tört. A szétrepülő alkatrészekből, egy ügyes mérnök két tavalyi autót azért csak összerakott volna. A kicsapódó Chevy pont Muller elé perdült, nem lehetett elkerülni az ütközést. Piros.

„Amikor újra indult a játék, a két versenyben maradt Citroën gyakorlatilag kivégezte a mezőnyt.” – osztotta meg élményeit a Zengő Motorsport. „Monteiro egy darabig tartotta a Honda reményteljes negyedik helyét, de egy leszakadó alkatrésze véget vet a hétvégéjének. Bennani hősként hozta be az utolsó lábon álló Civicet az ötödik helyre. Otthon ment, küzdött, a lelkét tette ki. Nem tudom, megismételhető-e ez a teljesítmény részéről.”

A magyar csapat ezen a hétvégén Franciaországba, a Paul Ricard versenypályára utazik, amely Toulon és Marseille között fekszik. A WTCC idei második állomásának pályája 3841 méter hosszú. A versenypálya 1969-ben épült, amit 1999-ben teljesen felújítottak. 1971 és 1990 között F1-es futamoknak adott otthont.

Michelisz Norbert gondolata a pályáról: „2009 után Franciaország visszatér a túraautó-világbajnoki futamot rendező országok sorába. A WTCC-ben itt nem a pálya teljes vonalvezetését használjuk, hanem a 3,8 kilométer hosszú, úgynevezett 3C változatot.”

ÉM

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!