Sport

2012.03.07. 13:42

Rali VB: Mexikóban debütál a murvás rajtrendszer

Hosszú idő telt el a havas-jeges Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali követi sorban a skandináv versenyt. Bár nagy élmény volt a pilótáknak a havas tájban és jégbordás utakon versenyezni, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel.

Hosszú idő telt el a havas-jeges Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali követi sorban a skandináv versenyt. Bár nagy élmény volt a pilótáknak a havas tájban és jégbordás utakon versenyezni, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel.

2011-ben Sebastien Loeb ötödszörre is győzedelmeskedett Mexikóban, így most biztosan azon lesz, hogy az idei svédországi hatodik helyezést feledtető - zsinórban hatodik - győzelmet hozzon tető alá Dél-Amerikában.

Sebastien Loeb a hétvége abszolút esélyese, akitől azt kérdezték, hogy hogyan lehetséges az, hogy 2006 óta megállíthatatlan a Mexikó Ralin.

„Nincs semmilyen titkos recept, a csapat kemény munkájának köszönhető. Mindig is jól éreztem magam a mexikói gyorsasági szakaszokon, annak ellenére, hogy állandóan meg kellett küzdenem azzal, hogy én voltam az első az utakon. Szerencsére idén már nem lesz így, köszönhetően az időmérő szakasznak (qualifying stage) és képes leszek arra, hogy a többi pilótával felvegyem a harcot már az első naptól kezdve.”

Mint ismeretes az idei évtől megváltoztatták a murvás ralikon való rajtolás rendjét, mivel a régi rendszerben a világbajnokságban vezető pilóta, akinek először kellett a rali első napján elrajtolnia, nagy hátrányt szenvedett azáltal, hogy ő takarította a murvás utat, s ez jelentősen lassította. Idéntől kezdve a pályabejárást használják az ún. időmérő szakasznak, ahol eldől a rajtsorrend az adott murvás ralin. A rali legelső napján a leggyorsabb pilótától kezdődően mindenki megválaszthatja a rajthelyét, a rali további két napján viszont a pilóták a versenyben addig elfoglalt helyük alapján fordított sorrendben rajtolnak majd el. A rendszer a hétvégi versenyen, az első idei murvás ralin mutatkozik be.

-4 fokban

A Mexikó rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy kiszabadultak a hosszú európai télből, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a nehéz és próbára tevő murvás mexikói utakon. A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre jellemző, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva, de technikás (főképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül a versenyzők.

A csapatok teszteléssel próbáltak meg felkészülni a hétvége kihívásaira. A Citroen Spanyolország északi felét, míg a Ford a délit választotta tesztelése színhelyéül. Utóbbi választott okosabban, hiszen a körülmények jobban hasonlítottak a mexikóira Malaga és Almeria környékén, mint Barcelonától északra. Mikko Hirvonent még egy váratlan havazás is akadályozta:

Murvás leckék

„Azt gondoltam, hogy letudtuk a havat Monte-Carlóban és Svédországban. A hegyekben autóztunk nagyjából 90 km-re észak-nyugatra Barcelonától, gyönyörű részen hajtottunk, s reggel mínusz négy fok fogadott minket, mint egy murvás Montén! Mikor a nap feljött, egy kicsi javultak a körülmények – de ez még messze nem Mexikó volt!” – szögezte le a citroenes Mikko Hirvonen.

A Ford előbb Franciaországban, majd Dél-Spanyolországban vett leckéket a murván való vezetésből. Petter Solberget influenzája hátráltatta a tesztelésben, de elmondása szerint semmi sem állíthatja majd meg őt Mexikóban. „Mexikó az idei első murvás rali és a világbajnokság most már nagy sebességre kapcsol. A hegyekben való versenyzés másmilyen vezetést igényel, hiszen kevesebb erő van a motorban, kicsit jobban kell támadni és tartani kell a nagy sebességet. Jó eredményeim vannak Mexikóban, és egy újabb jó teljesítménnyel tovább erősíthetem a pozíciómat.”

Polo WRC

Úgy tűnik, az európai tél Spanyolországba üldözte a kellemes éghajlat mellett tesztelni vágyó ralis csapatokat, hiszen miközben a csapatok a Mexikó Ralira készültek a 2013-ban a Rali Világbajnokságban debütáló Polo R WRC-t Sebastian Ogier mellett a kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz is tesztelte Spanyolországban. A Volkswagen Motorsport főnöke, Kris Nissen elmondta, a spanyolországi tesztelés azt a célt szolgálta, hogy a legnehezebb utakon tegyék próbára az autót és megnézzék mekkora nyomást és terhelést bír ki. Ogier és Sainz nagyjából 700 km-t tett meg problémamentesen a spanyolországi Almeria murvás útjain. Egy újabb lépéssel közelebb került a német márka ahhoz, hogy sikeresen rajtoljon a jövő szezonban.

Az idei Mexikó Rali monumentálisnak ígérkezik. Hét szakasz maradt ugyanaz, mint a tavalyi versenyen – így a szuperspeciális szakaszok, valamint Guanajuato és Leon utcai szakaszai. A verseny 143,46 km-el hosszabb idén. A rali hossza: 430,37 km, s a tavalyi 22 helyett idén 25 gyorsasági szakasz lesz.

Forrás: Amber PR

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!