hirdetés

2021.08.19. 21:48

Pszichológiai alapelvek a marketingben

A marketing szorosan összefügg a pszichológiával. Ilyen tudományterület is van: marketingpszichológiának, reklámpszichológiának hívják. Ezek a területek az emberekben kiváltott ingerekről, a motivációról szólnak, azzal a céllal, hogy megmutassák, milyen típusokat mivel és hogyan lehet befolyásolni, kvázi vásárlásra ösztönözni.

Forrás: srmarketing.hu

Egy klasszikus porszívóügynöknek a kommunikáció mesterének, a testbeszéd értőjének kellett lennie, hiszen ott szemtől szembe kellett meggyőzni a vevőket. Az online világban nem is látjuk a vevőt…

Ami közös a láthatatlan vásárlók tömegében, hogy mindannyian ugyanazt akarják: megoldást egy adott problémára. Az alapvető érzelmek is ugyanazok. Öröm, harag, düh, félelem, remény, szeretet – ezek mindenkiben ott vannak számos más érzéssel együtt. Ezenkívül senki sem veszít, az újdonságra mindenki érdeklődve tekint (kíváncsisággal vagy félelemmel), így pedig azért lehet jó vásárlói profilokat készíteni.

Pszichológiai alapelvek a marketing javítása érdekében

A félelemre lehet alapozni. Ugyanis senki nem szeret lemaradni az igazán jó dolgokról. Elég csak a Facebookra gondolni vagy az Instára. Mindig megpörgetjük, nehogy lemaradjunk az általunk követettek nagy pillanatairól. Namost, ha egy terméket kidobsz akciósnak, akkor az legyen valódi akció. Tehát ne csak az ára legyen jó, hanem korlátozd az időtartamot. Generálj nyomást: ha lemaradsz, kimaradsz!

Legyél hiteles, legyen magas az ázsiód. Kitől fogadod el, hogy a C-vitamin segít megelőzni a megfázást? Egy hippitől vagy egy orvostól? A vásárlás fontos döntés, tehát törekedj arra, hogy a vásárlóid szakértőnek tekinthessenek. Ne mulaszd el bemutatni, hogy akár te, akár a terméked milyen eredményeket értetek el.

Mutasd be az újdonságokat. Jó a biztos és a megszokott, de egy más szín, más fazon mindennek jót tesz. És persze, lehessen választani. Na, nem 100 hasonló termékből, bőven elég 3-4. Az étlapon se jó, ha ezerféle étel szerepel, hiszen nem tudsz választani. A webshopban se legyen egy termékből végtelen variáció. Ha túl sok van, a vevő nem fog bajlódni azzal, hogy utánanézzen mindennek. Megunja, ha az elején nem ijedt meg. Az is lehet, hogy otthagyja a kosarát, mert elbizonytalanodik. Kell ez neked?

Az emberek ritkán szeretnek elsők lenni, hacsak nem versengésről van szó. Egy tételt először megvenni kockázatos. Mi van, ha mások tudnak valamit, azért nem veszik meg? Ezért kell kitenni a hányan látták/vették/ajánlották eddig lehetőségeket. Akárcsak az értékeléseknél. Oké, hogy elmondod, hogy a webshopod milyen jó, de ha ezt több vásárló is megerősíti, akkor igaz lehet.

Megcsinálta a webshopot és nem hiszed el, mi történt

Ez az. Imádjuk a sztorikat. A bulvár hatásvadász címeit, az elejtett félmondatokat – mert kíváncsiak vagyunk. De használd okosan – és mértékkel – ezeket a befolyásoló eszközöket, mert rosszul is elsülhetnek.

Elég csak magadba nézni. Ott is meglátod, mire van szüksége a többi embernek, hiszen egy vagy közülük. Neked viszont van egy webshopod...

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában