2017.06.07. 10:20
Börtön és útfejlesztés - Két fontos beruházás Ózdon
Ózd - Az ózdi börtön esetében a közbeszerzési eljárást kell megismételni, az útfejlesztésnél átszabják a terveket.
Ózd - Az ózdi börtön esetében a közbeszerzési eljárást kell megismételni, az útfejlesztésnél átszabják a terveket.
A jövő évi országos költségvetésről tartott sajtótájékoztatót Ózdon Riz Gábor, a terület országgyűlési képviselője, de az esemény arra is jó lehetőséget kínált, hogy aktuális helyi ügyekről, két fontos tervezett beruházásról kérdezzük a kormánypárti politikust.
Most zajlik a felmérés, hogy mennyire leterhelt az út." Riz Gábor
Érdeklődésünkre válaszolva Riz Gábor elmondta: alaptalanok azok a pletykák, mely szerint Ózdon elmaradhat a börtönépítés.
– Az illetékeseknél személyesen érdeklődtem, lesz börtön a városban – szögezte le határozottan Riz Gábor. – Csupán annyi történt, hogy az elhúzódó közbeszerzési eljárás eredménytelen volt, az építéssel kapcsolatban beérkezett árajánlatok meghaladták azt a keretösszeget, ami a rendelkezésre áll. Most egy új folyamat kezdődik el, ennek a törvényességnek megfelelően végig kell futnia, de ez már mindenképpen eredményes lesz. Éppen ezért az építkezés megkezdésével kapcsolatban még konkrét időpontot nem tudok mondani. Az viszont biztos, hogy nem forog veszélyben a projekt.
40–60 milliárd
A Fidesz-KDNP-s politikus arról is beszélt a tájékoztatón, hogy az Ózd és Bátonyterenye közötti útfejlesztés is halad a maga útján. A teljes négysávosítás azonban nem valósulhat meg, mert a központi költségvetés útfejlesztési keretének majd egynegyedét elvitte volna ez az egyetlen szakasz.
– A hatvan kilométer hosszú, teljes négysávosítás nagyságrendileg 180 milliárdos terhet jelentett volna az állam számára, ezért a terveket át kell szabni – folytatta Riz Gábor. – Jelen állás szerint a nádasdi szerpentinen gyorsító sávok lesznek kialakítva, a falvak kikerülését pedig elkerülő szakaszokkal oldják meg, így jelentősen megrövidülhet az utazási idő a főváros felé. Akik ezen a részen közlekednek, talán látták már a forgalomszámlálókat. Most zajlik a felmérés, hogy mennyire leterhelt személy- és teherforgalommal az út, ezután születik meg a végleges döntés. A változtatásokkal jelentősen olcsóbb lehet a kivitelezés, hiszen becslések szerint 40–60 milliárd forintból megoldható az Ózd és Bátonyterenye közötti szakasz fejlesztése.
ÉM-ME