2010.05.01. 16:02
Videó! A legkönnyfakasztóbb reklám
<p>Minden bizonnyal 2010 legmeghatóbb (és legdrágább) reklámját készítették el, amit a Youtube-on napi 100 ezren néznek meg.</p>
Mintegy 1 hete került fel először a Youtube-ra az a videó, ami joggal pályázhatna - előrevetítve is - az idei év legmeghatóbb reklámja címre. A videómegosztón legalább 6 különböző címmel található meg a videó, s együttesen az egy hét alatt úgy félmillióan nézhették meg eddig. A készítő a John Lewis cég volt, akik reklámjukban az emberi élet szépségét állították központba, eszünkbe juttatva: milyen rövid és drága az itt töltött időnk, ezért éljünk úgy, hogy az élet és a család legyen a legdrágább kincsünk.
Igaz, maga a téma sablonos, de a megoldások, s persze a reklám költségvetése közel sem az. A 91 másodperces, márciusban leforgatott brit videó 6 millió angol fontba került (átszámolva 1,85 milliárd forint!).
A tévéhirdetés egy nő életét, életciklusait mutatja be a megszületésétől az öregkorig (egy gyerekcipőben totyogó kislány, majd a születésnapi parti, egy esetlen csók az egyetemen, házasság, terhesség, a szülői szerep és végül békésen, megöregedve). A 9 fontos életszakasz 9 különböző színésznő segítségével jelenítették még és összesen 65 szakember dolgozott a reklámon. Iszonyat költséges lett, de nagyon-nagyon szép, igényes és megható.
- MON -