2009.10.05. 19:34
Pilóták és légikísérők tüntetése Brüsszelben és 22 európai reptéren
<p>Az Európai Unió brüsszeli központja<br /> és 22 európai reptér előtt<br /> tüntettek hétfőn pilóták<br /> és légikísérők, aki<br /> szerint az EU immel-ámmal javítgat a<br /> repülési biztonsági szabályokon,<br /> amelyeknek meg kellene szüntetniük a<br /> pilóták fáradtsága miatt<br /> kockázatokat. Egy kutatás szerint a<br /> fáradtság a legfőbb oka a légi<br /> balesetek 20 százalékának.</p>
A tüntetők egy
ál-beszállási
kártyát osztogattak a
demonstrációk
helyszínein, és azokra ugyanolyan
figyelmeztetéseket írtak, mint amilyenek
a cigarettás dobozokon vannak. A
pilóták európai
szövetsége (ECA) - amely 38 ezer 200
pilóta érdekvédelmi szervezete -
azt állítja: az EU
repülésbiztonsági
ügynöksége (EASA)
visszautasította, hogy figyelembe vegye
független szakértők
vizsgálatát, amely javasolja a
repülési órák
csökkentését. A
légitársaságok szerint ez
a vizsgálat nem meggyőző, és
sok ellentmondást tartalmaz. Az EU
repülési idővel kapcsolatos
szabályozása megengedi a nemzeti
kormányoknak, hogy magasabb
óraszámot tegyenek lehetővé
saját szabályozásukon belül.
Az ECA elnöke, Martin Chalk azzal
vádolta meg a
légitársaságokat, hogy a
magasabb költségek elkerülése
érdekében késleltetik a
repülési órák
csökkentését. Chalk
szerint az EU-nak kellene fellépnie az új
szabályozás
kikényszerítése
érdekében. Az ECA elnöke azonban nem
volt hajlandó megnevezni olyan
légitársaságokat, amelyek
szerinte kockázatosak a magas
repülési órák miatt.
A kölni székhelyű EASA
szóvivője, Daniel
Höltgen visszautasította az ECA
vádjait. Mint mondta, az EASA
közzétette januárban a
repülési időkről
szóló jelentését,
ráadásul rendszeresen konzultál a
nemzetközi polgári
repülésügyi szervezettel, az
ICAO-val.
A szóvivő közölte: a
biztonsági ügynökség tervezi,
hogy közmeghallgatást tart a
pilóták és a
légikísérők
megterheléséről, majd ezután
hoznak döntést az új
repülési órákról,
és a szabály 2012-ben léphet
hatályba.