Nagyvilág

2009.10.05. 19:34

Pilóták és légikísérők tüntetése Brüsszelben és 22 európai reptéren

<p>Az Eur&#243;pai Uni&#243; br&#252;sszeli k&#246;zpontja<br /> &#233;s 22 eur&#243;pai rept&#233;r el&#337;tt<br /> t&#252;ntettek h&#233;tf&#337;n pil&#243;t&#225;k<br /> &#233;s l&#233;gik&#237;s&#233;r&#337;k, aki<br /> szerint az EU immel-&#225;mmal jav&#237;tgat a<br /> rep&#252;l&#233;si biztons&#225;gi szab&#225;lyokon,<br /> amelyeknek meg kellene sz&#252;ntetni&#252;k a<br /> pil&#243;t&#225;k f&#225;radts&#225;ga miatt<br /> kock&#225;zatokat. Egy kutat&#225;s szerint a<br /> f&#225;radts&#225;g a legf&#337;bb oka a l&#233;gi<br /> balesetek 20 sz&#225;zal&#233;k&#225;nak.</p>

A tüntetők egy

ál-beszállási

kártyát osztogattak a

demonstrációk

helyszínein, és azokra ugyanolyan

figyelmeztetéseket írtak, mint amilyenek

a cigarettás dobozokon vannak. A

pilóták európai

szövetsége (ECA) - amely 38 ezer 200

pilóta érdekvédelmi szervezete -

azt állítja: az EU

repülésbiztonsági

ügynöksége (EASA)

visszautasította, hogy figyelembe vegye

független szakértők

vizsgálatát, amely javasolja a

repülési órák

csökkentését. A

légitársaságok szerint ez

a vizsgálat nem meggyőző, és

sok ellentmondást tartalmaz. Az EU

repülési idővel kapcsolatos

szabályozása megengedi a nemzeti

kormányoknak, hogy magasabb

óraszámot tegyenek lehetővé

saját szabályozásukon belül.

Az ECA elnöke, Martin Chalk azzal

vádolta meg a

légitársaságokat, hogy a

magasabb költségek elkerülése

érdekében késleltetik a

repülési órák

csökkentését. Chalk

szerint az EU-nak kellene fellépnie az új

szabályozás

kikényszerítése

érdekében. Az ECA elnöke azonban nem

volt hajlandó megnevezni olyan

légitársaságokat, amelyek

szerinte kockázatosak a magas

repülési órák miatt.

A kölni székhelyű EASA

szóvivője, Daniel

Höltgen visszautasította az ECA

vádjait. Mint mondta, az EASA

közzétette januárban a

repülési időkről

szóló jelentését,

ráadásul rendszeresen konzultál a

nemzetközi polgári

repülésügyi szervezettel, az

ICAO-val.

A szóvivő közölte: a

biztonsági ügynökség tervezi,

hogy közmeghallgatást tart a

pilóták és a

légikísérők

megterheléséről, majd ezután

hoznak döntést az új

repülési órákról,

és a szabály 2012-ben léphet

hatályba.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!