Multimédia

2013.06.19. 16:16

GfK Hungária: az internetezők háromnegyede vásárol a világhálón

Budapest, 2013. június 19., szerda (MTI) - Az internetező felnőttek háromnegyede már vásárolt a világhálón, a magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamelyik webshopban - közölte a GfK Hungária piackutató szerdán az MTI-vel.

Budapest, 2013. június 19., szerda (MTI) - Az internetező felnőttek háromnegyede már vásárolt a világhálón, a magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamelyik webshopban - közölte a GfK Hungária piackutató szerdán az MTI-vel.

A GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának legfrissebb adatai szerint a világhálót használó 18-49 éves lakosság körében 76 százalék használta már vásárlásra valamelyik online platformot, 28 százalék havonta vásárol az interneten, míg minden ötödik vásárló havi rendszerességgel intéz így beszerzést.

A telekommunikációs eszközök és kiegészítők kategóriájában a legnagyobb az összes vásárlásból az online megrendelések aránya. Az ilyen termékeket rendelők 48 százaléka inkább az interneten keresztül intézi a beszerzést, mint valamelyik kereskedésben. Ennek hátterében részben a mobilszolgáltatók online közösségre kialakított speciális ajánlatai, akciói állnak.

A színház-, mozi- és koncertjegyek 41 százalékát értékesítik a világhálón, s a biztosítások 41 százalékát is online kötik. A könyvvásárlások 40 százaléka csakúgy, mint az üdülés, nyaralás rendelése is a neten zajlik.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!