2018.08.30. 08:53
Az e-személyi tudja azt is, hogy kit kell értesíteni
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Gondolni kell arra is, ha esetleg baj történik velünk.
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Gondolni kell arra is, ha esetleg baj történik velünk.
Nemrég írtunk arról, hogy ha valami baj történik velünk, honnan tudja a rendőrség és a kórház, hogy melyik ismerősünket értesítse. Cikkünkből kiderült, jó ha tartunk egy papírlapot a hivatalos irataink mellett, rajta a legfontosabb egészségügyi adatainkkal és az értesítendő személyek elérhetőségével. A másik megoldás az e-személyi igazolvány, mivel az két értesítendő személy nevét is tartalmazza. Az újfajta igazolványról még többet megtudhattunk a Miskolci Járási Hivatal Kormányablak Főosztályától.
Egyszerre két szám
Mint írták, az új típusú, elektronikus (chip) tárolóelemet tartalmazó személyazonosító igazolvány – az ügyfél kérelmére – tartalmazhatja a vészhelyzet esetén értesítendő személy(ek) telefonszámát. Egyszerre maximum két telefonszám tárolása lehetséges, amelyeket szükség esetén bármikor módosítani lehet.
A telefonszámok rögzítése nem kötelező: mindig az ügyfél dönti el annak szükségességét. Amennyiben a személyazonosító igazolványt a vészhelyzeti telefonszám rögzítése nélkül gyártották le, a későbbiekben az ügyfél kérelmére pótolható. Ehhez mindössze annyi szükséges, hogy az ügyfél az okmányával felkeressen egy okmányirodát vagy kormányablakot, ahol az azonosítását követően az ügyintézők térítésmentesen felrögzítik a chipbe a kívánt telefonszámokat. Otthon a módosítást nem lehet végrehajtani. Kiskorúak esetében pedig a törvényes képviselőjük járhat el.
Lehet változtatni
Változás esetén az eljárás hasonló, fizetni nem kell érte, a személyazonosító igazolvány érvényességi idején belül bármikor és bármennyi alkalommal megismételhető.
A személyazonosító igazolvány tárolóeleme jelenleg más, egészségügyi szempontból jelentős adatot nem tartalmaz. Viszont a TAJ-szám és az adóazonosító jel automatikusan minden új típusú – chippel ellátott – személyazonosító igazolvány tárolóelemére rögzítésre kerül. A személyazonosító igazolvány tárolóelemén rögzített adatokat jelenleg az egészségügyi intézmények (mentők, sürgősségi ellátók, gyógyszertárak, háziorvosok), valamint a rendőrség tudják leolvasni, jelezte a főosztály.
ÉM-HE
[related-post post_id="3958683"]