Magyarország

2012.02.29. 17:02

Malév – A LESZ vitatja, a cég indokoltnak tartja a leépítést a Malév GH-nál

Budapest, 2012. február 29., szerda (MTI) - A Malév Ground Handlingnél (GH), a Malév földi kiszolgáló cégénél folyó csoportos létszámleépítés ésszerűségét vitatja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), a cég szerint azonban az a hatékony működés érdekében történik, a törvényi előírások betartásával.

Budapest, 2012. február 29., szerda (MTI) - A Malév Ground Handlingnél (GH), a Malév földi kiszolgáló cégénél folyó csoportos létszámleépítés ésszerűségét vitatja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ), a cég szerint azonban az a hatékony működés érdekében történik, a törvényi előírások betartásával. 

A cég szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: a bevétel drasztikus csökkenése miatt, a hatékony működés érdekében kell a csoportos leépítést végrehajtani, a leépítések során minden a törvényi követelménynek megfelelően zajlik.

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) ezzel szemben azt közölte: az elbocsátás nemcsak etikátlan, hanem konkrét, „forintosítható” kárt is okoz a vállalatnak, és a tulajdonos magyar államnak.

A Malév GH az ügy kapcsán kifejti: annak ellenére, hogy a Malév Zrt. csődje közvetlenül nem jelenti a leányvállalatok működésének megszűnését, mégis egy új korszak kezdődik számukra is. Kiélezett piaci versenyben kell talpon maradniuk. A Malév Ground Handling-nek újra kellett értékelni a helyzetét, hiszen bevételének körülbelül 65 százalékát képezte az anyavállalat.

„Sajnos a piac bizalma folyamatosan csökken és így lesz ez várhatóan egészen addig, amíg nem kerül rendezésre a vállalat tulajdonosi és anyagi helyzete”- mondta Limburger Lóránt a MGH vezérigazgatója az MTI érdeklődésére.

A LESZ viszont azt hangsúlyozza: a Malév, évek óta stabil nyereséggel működő földi kiszolgálócégnél érdemes lett volna megpróbálkozni a Malév kiesésével felszabadult kapacitások lekötésével, így például „agresszív üzletszerzési politikával”, elsősorban a török tulajdonú Celebi GH ügyfeleit lehetett volna megkeresni ajánlatokkal.

Limburger Lóránt erre reagálva közölte: „Minden erőnkkel arra kell fókuszálnunk, hogy a meglévő partnereinket megtartsuk és a tőlünk megszokott, magas szintű szolgáltatást nyújtsuk. Új szerződéseket az év ezen időszakában már nagyon nehéz kötni, hiszen a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően a légitársaságokkal határozott idejű szerződések köttetnek. De természetesen, amikor erre lehetőség nyílik, akkor ezt mi maximálisan kihasználjuk, hiszen egy alapos és átgondolt stratégia mentén működik továbbra is a vállalat. Előfordul például, hogy versenytársaknak kihasználatlan eszközöket adunk bérbe, a bevétel növelése érdekében”- tette hozzá a vezérigazgató.

A LESZ erről úgy vélekedik, hogy a Malév GH visszafejlesztésével párhuzamosan zajlik a vetélytárs helyzetbe hozása is. „A Malév GH az elmúlt hetekben ugyanis technikai eszközök sorát – buszokat, vontatókat, mobil áramforrásokat – adta kölcsön riválisának, a Celebinek” - írják. A LESZ úgy véli, megbocsáthatatlan hiba lenne hagyni, hogy a piacvezető földi kiszolgálócég Malév GH-t tönkretegyék.

A LESZ szerint úgy jelentettek be a csoportos leépítést a vállalatnál, hogy nincs kidolgozott üzleti stratégia, nem tudják, milyen működési modellhez keresik az optimális szerkezetű.

A LESZ vezetőségi tervekre hivatkozva azt írja, hogy a 750 alkalmazott több mint felét bocsátanák el. „Az első egyeztetéseken a humánpolitikai vezető elmondta, a cégnél maradás kritériuma, hogy egy adott vezető kivel szeretne együtt dolgozni” – olvasható a közleményben.

A szakszervezet szerint a legtapasztaltabb munkavállalókat fogják elbocsátani. A Malév GH-nál ennek kapcsán hangsúlyozták: az elbocsátások fő szempontja a szakképzettség és nem feltétlenül az eltöltött évek száma.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!