Magyarország

2011.03.03. 15:11

Szigorúan elhanyagolt vonatok: miért késnek az IC-k?

<p>Miért késnek az InterCityk a Pécs-Budapest vonalon és miért romlott a járatok színvonala - a két kérdést Németh Zsolt, a Jobbik pécsi parlamenti képviselője tette fel a nemzeti fejlesztési miniszternek.</p>

Az ellenzéki politikus szerint a Fidesz nem fejleszti a vasúti hálózatot és még a meglévőket is leépíti. A miniszter a késésekért a rossz vasúti pályát okolta, valamint forgalomszervezési és egyéb műszaki körülményeket említett válaszában.

Németh Zsolt először akkor fordult Fellegi Tamáshoz, amikor a MÁV-Start Zrt. a Pécs-Budapest vonalon megszüntette harmadik generációs vasúti kocsikkal közlekedő Intercity-járatait. A politikus nehezményezi, hogy emiatt továbbra is elavult, koszos kocsikkal kell utaznia. "Ezeken a járatokon néha - az egyébként luxusnak számító - konnektor sem működik, így is nehezítve a munkámat a késések miatt gyakran több mint 3 órás menetidő alatt. A kormány ígérete a vasút megtartása és annak fejlesztése volt, ezzel szemben a megszüntetésre ítélt 1200 kilométernyi vasúti vonal mellett azt kell látnunk, hogy a megmaradókat is visszafelé fejlesztik" - véli Németh Zsolt.

Másik, hasonló témájú levelében arra panaszkodik, hogy a kezdetben tiszta és kényelmes járatok színvonala az elmúlt években sokat romlott, míg a menetidő a kezdeti két és fél óráról majd három órára nőtt, amelyhez hozzá kell adni további 20, de akár 30 percnél is több késést. Németh levelében hosszan sorolja azokat a "rendkívüli " eseményeket, amelyek miatt még több késést kénytelen elszenvedni az utazóközönség, és amelyek lassan kezdenek megszokottá válni. A listán meghibásodott mozdonyok és a biztosítóberendezés problémái szerepelnek.

A kérdésre, mely szerint tesz-e konkrét lépéseket a kormány a Pécs-Budapest vasútvonal színvonalának javítása érdekében, Fellegi Tamás válaszolt. A miniszter szerint a vasúti pálya rossz állapotban van, ezért késnek a vonatok. Forgalomszervezési és egyéb műszaki körülményeket is említett az okok között. A tárcavezető ugyanakkor azt írta: a vonatok átlagos késése mára 3 percre csökkent, a képviselő által említett események egy része éppen egy pályakorrekcióval együtt járó vágányzár következményei voltak.

A válasz alapján az árvíz és a belvíz okozta problémákkal hosszabb távon is számolni kell. A vonatok a Keleti helyett újra a Déli pályaudvarról indulnak, így Pécs-Budapest között a menetidő nem változik, Budapest-Pécs között viszont 6 perccel csökken.

A harmadik generációs kocsik kivonása a Pécs-Budapest forgalomból Fellegi Tamás válasza szerint azért történt meg, mert ezek a vonatok korábban Budapest-Keleti pályaudvarról közlekedtek, így adott volt a lehetőség arra, hogy a miskolci telephelyes "harmadik generációs" vasúti kocsikat "beforgassák" a Budapest-Pécs vasútvonalra. A 2010 decemberi menetrendváltás óta azonban a vonatok a Keleti pályaudvar helyett a Déli pályaudvarról közlekednek. A harmadik generációs vasúti kocsik karbantartása pedig csak Miskolcon oldható meg most - áll a miniszter válaszában.

-Független Hírügynökség-

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!