Magyarország

2010.08.05. 12:11

Nevet adnának a közbicikliknek a fővárosban

<p>Névpályázatot írt ki a Parking Kft. a budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszerre (KKKR). Ahogy több európai nagyvárosban, itt is szeretnének fiatalos, dinamikus nevet adni az új közlekedési formának.</p>

Gyarmati Zoltán ügyvezető igazgató csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: a tervek szerint 2011. július 1-jétől működnek a rendszer, és 74 helyszínen több mint 1000 kerékpárt lehetne bérelni. Hozzátette: addig a fővárosnak is több kiegészítő beruházást kell elvégeznie, hogy "kerékpározható" legyen Budapest.

Volly György, a Parking Kft. kommunikációs igazgatója elmondta: még öt hétig KKKR-nek nevezik a kerékpáros rendszert, utána az érdeklődők szavazatai alapján fiatalos, dinamikus nevet kap. Hozzátette: augusztus 29-ig várják a névjavaslatokat az [email protected] címen, annyi az elvárás, hogy legfeljebb 4 szótagú, 1 vagy 2 szavas kifejezés legyen. Mint mondta: az obszcén, vulgáris kifejezéseket kizárják. A héttagú zsűrinek a pályázat lezárulta után 2 napja lesz a legjobb ötöt kiválasztani, amelyekből a www.parking.hu illetve a www.blikk.hu oldalon szavazhatják meg a győztest az érdeklődők szeptember 1-je és 15-e között. A kommunikációs igazgató arról is beszámolt: az eredményt szeptember 16-án hirdetik ki, a legjobb "névgazda" pedig egy különleges városi biciklit kap.

Gyarmati Zoltán arról is beszélt: a kerékpáros közlekedési rendszer előkészítését 2008 novemberében kezdték, 9 kerületi és a fővárosi önkormányzat segítségével. 74 helyszínen több mint 1000 kerékpárt lehet majd bérelni a belváros legforgalmasabb pontjain. Ilyen 0-24 óráig működő, automata gyűjtőhelyek a Nagykörúton, illetve a budai körúton belül lesznek, de az érintett terület határa az egyetemek környékére is "kinyúlik" majd - tette hozzá. Az ügyvezető igazgató szerint a rendszert jövő év július 1-jétől lehet használni, de a következő évben és utána is a fővárosnak kiegészítő beruházásokat kell végrehajtania.

A kerékpárokat egyébként bárki használhatja, aki regisztrál a rendszerben. A használat első fél órája ingyenes lesz, a következő 30 perc pedig egy BKV-jegy árának felel meg. A használat után bankkártyával, hitelkártyával és mobiltelefonnal is lehet majd fizetni. Maga a beruházás egyébként nettó 1 milliárd forintba kerül, amiből 900 millió forintot az Európai Unió áll.

Szikora Linda, a Kerékpáros Magyarország Szövetség elnöke, aki egyébként a névadás egyik zsűritagja, a Független Hírügynökség érdeklődésére elmondta: a rendszert csak minden érintett szervezet bevonásával egyeztetve lehet jól megvalósítani, mert teljes körű átszervezést igényel, amit nem lehet gyors döntésekkel elintézni. Hozzátette: össze kell hangolni a közlekedést, mert a rendszer működtetése érinti a gyalogos-, az autós- és a tömegközlekedést is.
- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!