Magyarország

2010.04.28. 16:08

A minőség, az ár és a választék alapján választunk boltot

<p>A diszkontoknál az alacsony árakra, a hipermarketek esetében pedig elsõsorban a széles választékra számítanak a vásárlók.</p>

A boltválasztást viszont továbbra is a minõség-frissesség, az ár és a választék hármasa határozza meg - ez derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Shopping Monitor 2009/2010. címû tanulmányából.

A minõség-frissesség, ár, választék hármasa befolyásolja leginkább a vásárlók boltválasztását a GfK Hungária legújabb, Független Hírügynökséghez eljuttatott tanulmánya szerint. Ebbõl az is kiderül, hogy csökkent az úgynevezett "élményszerû" vásárlások száma, de még mindig vannak olyan esetek, amikor kedvtelésbõl költik a pénzüket a vásárlók.

A tanulmány szerint a vásárlók a diszkontoktól elsõsorban alacsony árakat, a hipermarketektõl széles választékot várnak el. A boltválasztás három fõ szempontja ugyanakkor továbbra is a minõség-frissesség, az ár valamint választék hármasa. A kutatásból kiderül, hogy a drogériák és a szupermarketek által kínált termékek minõségének megítélése a legjobb. Választék tekintetében pedig a hipermarketeket találták a legjobbnak a vásárlók.

A vásárlók szerint a drogériákra, a kisboltokra és a szupermarketekre, azaz a kisebb alapterületû üzletekre jellemzõ az, hogy odafigyelnek rájuk - derül ki a GfK felmérésébõl.
- Független Hírügynökség -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!