2010.02.17. 12:39
Nielsen: Csökkent a háztartási tisztítószerek piaca
<p>Két százalékkal fogyott kevesebb háztartási tisztítószer tavaly, mint 2008-ban - derül ki a Nielsen piackutató szerdán ismertetett Kiskereskedelmi Indexébõl.</p>
Tisztítószerekre összesen 20 milliárd forintot költöttek 2009-ben, legtöbbet általános tisztítószerre és súrolószerre.
Kevéssel, de visszaesett a háztartási tisztítószerek piaca tavaly a 2008-as évhez képest. A még így is 20 milliárdos forgalom 2 százalékkal csökkent a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Kevesebb fogyott súrolószerbõl, ablaktisztítóból, padlótisztítóból és általános tisztítószerbõl. Ennek ellenére még mindig az utóbbi termék a legkeresettebb, az összforgalom több mint felét (12 milliárd forintot) költik erre az emberek.
Több fogyott viszont toalett tisztítóból és eldobható konyhai törlõkendõbõl. A toalett tisztító forgalma meghaladja az 5 milliárd, az ablaktisztítóé pedig az 1 milliárd forintot. Törlõkendõre és padlótisztítóra fél-fél milliárd forint jutott tavaly.
Emelkedtek a termékcsoport fogyasztói árai. Több mint 20 százalékkal drágult például az általános többcélú tisztítószer és a szórófejes ablaktisztító.