vitorlázás

2020.10.19. 11:00

Sárga lap a vízen?

A Balti-tengeri kikötő lengyel városában zajlik a vitorlázók Európa-bajnoksága.

Kolodzey Tamás

Forrás: ÉM

A laser radiál hajóosztályban versenyez a mezőkövesdi Érdi Mária, aki azért panaszkodott, hogy a futamok során már a harmadik sárga lapját szedte össze és ez igencsak hátráltatja a jó eredmény elérésében.

Mindenki tudja, hogy a labdarúgásban, vagy éppen a kézilabdában miért osztanak ki sárga lapot a bírák, azzal azonban szinte senki nincs tisztában, hogy a vitorlázásban miképpen lehet „kiérdemelni” ezt a figyelmeztetést.

Szabályszegésért

– Ebben a műfajban is sárga lappal honorálhatják a szabályszegéseket – mondta érdeklődésünkre Érdi Gábor, a Mári becenévre hallgató kiváló versenyző édesapja. – A startnál például nem szabad a kormányt mozgatni, továbbá nem lehet nekiütközni a rajthajónak. Az idő előtti elindulást ugyancsak így büntetik. Aztán tudvalévő, hogy a vitorlát a szél hajtja előre, ezért tilos rángatni, úgymond pumpálni, hiszen ez a hajót gyorsítását idézi elő. A fordulóknál is bakizhatnak a sportolók: nem mindegy, hogy ki és milyen szögben érkezik a bólyához, és – akárcsak az utakon – itt is létezik elsőbbségadás, amelyet nem szabad megsérteni. Olyankor is felmutatják a kártyát, ha valaki óvást jelent be, majd megnézik a felvételt, a vesztes fél húzza a rövidebbet, és máris kapja a „jutalmat”.

Megtudtuk, hogy akárcsak a labdajátékokban, a vitorlázásban is kizárással jár az adott futamban kiosztott második sárga, míg az első után büntető köröket kell tenni, ez a saját tengely körüli kétszeri forduló végrehajtását jelenti, a manővert pedig a bíró, vagy a zsűri motorcsónakról ellenőrzi.

(A borítóképen: Érdi Máriát a sárga lapok hátráltatják Gdanskban)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!