Sport

2019.05.07. 07:43

LPWMSport: Miskolc, Opatija

Eredményes versenyhétvégét zártak az LPWMSport versenyzői a borsodi versenyen. Az országos rallye bajnokság második futamán négy versenyautót állított hadrendbe a csapat, melyből három eredményesen célba ért.

„Az utolsó osztrák versenyen keserűség maradt bennem és úgy szálltam ki a kocsiból, hogy enyhén szólva dühös voltam a műszaki hiba miatt… Nyilván nem jó úgy visszaülni, hogy esetleg ismét előfordulhat valami hiba és ezért bizonytalan vagyok…ez nem az a sport. Így a miskolci verseny elé beiktattunk két tesztet. Az első teszten tulajdonképpen terheltük az autót, a Lavanttal Rallye-n fellépett hiba okát kerestük. Szerencsére ezt viszonylag hamar megtaláltuk és kijavítottuk. A második teszten már a futómű beállításoké volt a főszerep, megpróbáltuk a legjobban beállítani az autó tapadását a miskolci futamra. ” – kezdte lelkesen Lovász Pál.

A Nagy Futam 2019„A népkerti salakpályán minden évben remek a hangulat, de talán azt kell mondjam idén ezt is felülmúlta a miskolci közönség. Tempós köröket futottunk a vendég utasommal a salakon, így az itt elért időeredménnyel is elégedettek lehetünk. Azt már megszokhattuk, hogy a miskolci futam általában tartogat valamilyen meglepetést, így most sem volt másképp…hiszen szombat reggelre szemerkélős esőre ébredtünk. Kis vízre számítva álltunk ki a szervizből, ez az első szakaszon még bejött… azután leesett egy nagyobb eső és így a taktikánk összedőlt. Picit kaotikus volt a sátai szakasz, nagy vízátfolyásokkal hadakoztunk, csúszkáltunk. Ennek ellenére nem kaptunk sokat a többiektől. A következő körben beletaláltunk a gumikba de sajnos Sátán összeszedtünk egy defektet, körülbelül hat kilométert jöttünk így. Ezután már rendben folyt a versenyünk, minden működött és nagyon jó időket tudtunk jönni. ” – összegezte Pál a versenyen történteket A nagyon jó idők pedig abszolút ötödik, negyedik és harmadik !!! idők voltak. A harmadik időt azon a Bükkszentlászló – Bükkszentkereszt szakaszon futották, mely talán a verseny legnehezebb szakasza volt.

„Igen ez valóban jól sikerült. Úgy gondolom, hogy a technikás pályákon ahol sok a kanyar, szűk az út és szintkülönbségek vannak, nos ezeken a szakaszokon már jó a sebességünk. Megfelelő a ritmusunk és elég bátrak tudunk lenni. Ennek az oka az lehet, hogy a Mitropa Kupában ilyen vagy ehhez hasonló szűk utakon versenyzünk. Ezek a kihívások megtanítottak bennünket, ilyen körülmények között gyorsnak lenni. Van egy autóversenyző mondás, ami ha jól emlékszem Stig Blomqvist svéd pilótától származik, hogy: „Az erdőben gyorsan autózni fák között csak az erdőben gyorsan autózva fák között lehet megtanulni”.

Nyilván nem lehet elmenni a kiváló mérnök mellett aki a csapattal van. Mirek sokat gyorsít rajtunk, remekül össze tudunk dolgozni, sok múlik azon, hogy a saját stílusomhoz idomítjuk az i20-ast. Tamással is remek az összhang, sok éve megyünk együtt. Ezek így együtt gyorsítanak minket. Remek a csapatunk is, négy versenyautót versenyeztettünk Miskolcon, minden autó kiválóan teljesített, a csapaton semmi nem múlt, tudják a dolgukat. Sajnos Bacsa Tomiék most picit gyorsabbak voltak saját maguknál is, beestek. Én azt gondolom, hogy ez Miskolc Rallye egy fontos állomás volt nekünk és a csapat minden tagjának” – zárta mosolyogva Pál az elért eredmények értékelését.

A Mitsubishi Evo IX.-el nem kis meglepetést okozott a Bacsa – Hanyik kettős az Eger Rallye-n, hogy megnyerték a kategóriájukat. Hasonló elánnal vágtak neki a borsodi pályáknak a fiatal versenyzők. Jól indítottak, hiszen ismét az élre álltak a kategóriájukban, azután a második körben hibáztak és egy jobbos kanyart nem tudtak bevenni…

„Életünk első, de talán a legnagyobb hibáját könyvelhetjük el magunknak! Sajnáljuk, amiért csalódást okoztunk azoknak akik szorítottak értünk, de nem adjuk fel és pozitívan tekintünk a jövőre, hiszen csak így tudjuk a céljainkat elérni. Sajnos picit nagyobb tempóval érkeztünk meg a kanyarhoz és nem tudtam elfordítani a kocsit. Szerencsére nem sérültünk meg, de sajnos az EVO összetört.” – foglalta össze a pilóta a hibát.

Az LPWMSport két Peugeot 208-as R2-es versenyautót állított csatasorba. Az egyiket a Peugeot Sport Hungary 208 Rally Cup versenysorozat keretében, a Riskó Dániel – Bíró Péter versenyzőpárossal. A másikat az először Peugeot 208 R2 kormányzó Tábori Ákossal és az ezen a versenyen debütáló navigátorával, Nagy Brigittával. Riskó Daniék a 208-as kupa bronz serlegeit emelhették a célban magasra.

„A verseny előtti teszten sok segítséget kaptam Lovász Palitól. Úgy érzem, hogy hasznos dolgokat adott át nekem. A versenyt jól indítottunk, az első két gyorsra megfelelő gumi volt a 208-ason, majd a sátai szakaszon leesett az eső, itt viszonylag sokat kaptunk. Volt egy kis műszaki problémánk, de a szervizben megoldották a srácok. A következő kör felétől a magunk tempóján autózva tartottuk a harmadik helyezésünket egészen a végéig. Az látszott, hogy nem érjük utol az előttünk lévőket és az előnyünk is elég arra, ha magabiztos, hibamentes autózással megtarthassuk a dobogót. Extrém körülmények voltak a versenyen egész nap. Korlátozva volt a felhasználható gumi mennyiség (összesen nyolc darabot használhattak fel a versenyzők), így a végére már megmaradt gumik között válogattunk. Így nem mindig a legoptimálisabb gumi volt fent, de próbáltunk vigyázni és defekt nélkül megoldani a versenyt. Fantasztikus pályák voltak, remek rendezés. Fontos pontokat szereztünk.” – foglalta össze a Dani a miskolci élményeit.

A csapat másik 208-asával Ákosék az RC3-as kategóriába neveztek, ahová például Bútor Robi és 306 Maxi Kit-Car versenyautója is tartozik. Ákosék megleptek mindenkit és megnyerték a kategóriájukat.

„Úgy álltunk neki a Miskolc Rallye-nak, hogy mindenféleképpen célba szerettünk volna érni. Egyel nagyobb kategóriába neveztünk, szeretjük a kihívásokat. Új navigátorral és számomra új autóval vágtam neki ennek a versenynek. Szerettem volna visszarázódni az első kerék meghajtású versenyzéshez és azt gondolom, hogy ez sikerült is. Nagyon jól működött az autóm amiért hálás vagyok a csapatnak, Brigi is nagyon jól végezte a dolgát. Igazán jól helyt állt az első versenyén. Igaz volt egy hibám és picit el is gumiztuk magunkat egy körre de ezen a versenyen most belefért. Én azt gondolom hogy kiegyensúlyozottan tudtunk végig versenyezni és ez meghozta a gyümölcsét. Bízunk benne hogy a későbbi futamokon azért tudunk még gyorsulni, erre reális esélyt látok. Aztán következő versenyen támadunk. Köszönjük szépen a csapatnak és a partnereimnek a sok segítséget” – nyilatkozta a verseny céljában Tábori Ákos.

A Nagy Futam 2019Irány OpatijaLovász Pál nagyon szereti a sok magyar építészeti szépséggel bővelkedő helyszint, hisz Abbázia egykoron Magyarország része is volt. A fantasztikus helyszínre, Horvátország egyik büszkeségére szívesen járnak a magyarok, és nemcsak nyaralni, hanem minden év májusában, versenyezni. A város polgármestere nagy ralifan, így a verseny jó kezekben van.

A Nagy Futam 2019„Én imádom ezt a helyszínt. Gyors, pörgős verseny évek óta ez a futam, és átlagon felüli környezetben zajlik. Tavaly itt hatodik helyezést értünk el Tamással. Nagy élmény az exkluzív környezetben felállni a céldobogóra. Most, a Mitropa kupa harmadik helyszínén ezt feltétlenül szeretnénk átélni, egyrészt az előbb elmondottak miatt, másrészt idén még ez nem adatott meg a bosszantó műszaki hibák miatt, a két osztrák futamon. Miskolcon már nagyon jól muzsikált a Hyundai, kifejezetten élveztem a vezetését. Ebben nagy segítségemre volt a cseh mérnökünk, akinek hálás vagyok a munkájáért. Nagyon remélem, hogy ebben a csodaszép környezetben a Hyundaiban is van annyi hiúság most már, hogy ott akar tetszelegni a célban”- neveti el magát Pál.

A Nagy Futam 2019Majd így folytatja:” Remek pályák ezek, bár a felhordásokkal vigyázni kell. De készülünk rá. Remélem, a tavalyi eredményemhez képest tudok gyorsulni, és a vasárnap esti célban jobb helyezést könyvelhetünk el majd a tavalyinál. Ezért jöttünk. Egyben felkészülés is lehet majd a május végi szlovén futamra is, ahol biztosan indulunk, hisz a szombathelyi futam elmaradása miatt úgy sem bírnám ki egy hónapig verseny nélkül…” – folytatja Pali talán a szokásosnál is vidámabban.

A Nagy Futam 2019„Persze ez a futam a csapat szempontjából nemcsak rólunk szól, hisz itt van velünk a Peugeot 208 R2-vel ifj. Kanyik Anti is. Szerintem ezek a pályák fekszenek a kisautóknak, és remélem Anti is kézben tartja majd az oroszlánt, és bekormányozza a célba. Szombat este lesz egy szakasz kétszer, aztán vasárnap egész nap megyünk, és valamivel több, mint 100 km a gyorsaságik össztávja. Nem hosszú verseny, viszont annál technikásabb. Szóval remélem az R5-ös és az R2-es autónk is örömet szerez majd mind szurkolóinknak, mind támogatóinknak.” – fejezte be a villáminterjút Pali, aki már Abbáziából jelentkezett.

A Nagy Futam 2019Az LPWMSport partnerei:CREDOBUS, Lisztes Trans, KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Expert Lajta Kft., Diesel DR, Total, Bus Center Kft., Hungarofék Kft., Pirto-vill Kft., Millers Oils Topmotorolaj.hu Hankook Racing Tires

Kanyik Antiék Partnerei:Exclusive Change, Exclusive Tours, Pentolt Kft., Kroon Oil, Elaforg 2000 Kft., Hidra Kft., 3D iClone, Kanyik Autószerviz, SRTeam, Atech racing, Brian James trailers

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!