2023.12.22. 18:30
Édes ünnep – kevesebben fizettek egyre többet csokoládéért
Miről írt a megyei napilap 10 éve? Az Észak-Magyarország 2013. december 23-i számában olvastuk: a háztartások édességre fordított átlagos költése a szaloncukor esetében nőtt legjobban.
Nehéz döntés: miből és mennyit vegyünk karácsonyra
Fotó: MW
A nap témájaként dolgozta fel az Észak-Magyarország tíz évvel ezelőtt a Gfk Hungária felmérését, amely szerint folyamatos átalakulóban volt a hazai édességpiac. A kimutatás szerint egy évvel korábban csokoládéra, pralinéra és szaloncukorra egy-egy háztartás átlagosan 4733 forintot költött a szezon két hónapja alatt, ami 13 százalékkal haladta meg az előző éves szintet. A kiadások emelkedése mögött nem pusztán a csokoládé termékek árdrágulása állt, hanem mennyiségben is növekedett az egy háztartás által a két hónap során megvásárolt édességek vásárlása.
Továbbra is a zselés ízesítés vezeti a szaloncukrok népszerűségi listáját, ezt követi a vegyes ízesítésű szaloncukrok csoportja és a klasszikusnak számító marcipános íz. A következő a sorban a karamell íz, amely már kevesebb mint 5 százalékát adja az értékesített mennyiségnek, majd következik még számtalan egyéb. Az olyan innovatívnak számító ízek, mint a narancsos, kávés, banános, rumos mogyorós, az elmúlt évek során sem igazán tudták meghódítani a vásárlóközönséget, arányuk az értékesítésből elenyésző – tudatta az összefoglaló.
A lap újságírói maguk is tesztelték az aktuális kínálatot. „Nem biztos, hogy az a legfinomabb, ami a legszebben van csomagolva” – foglalható össze a legfontosabb megállapításuk. A kor szabályai még megengedték, hogy az írásban nevükön nevezzék a tesztelt termékeket. Ma már ezt nem tehetjük, de annyit elárulhatunk, a versenyt egyértelműen egy svájci alapítású cég édessége nyerte.