Átadóünnepség

2023.05.04. 19:30

Luxushotel nyílt Tokajban - fotókkal, videóval!

Tíz milliárd forintos beruházás valósult meg a Minaro Hotel felépítésével, 4 és fél milliárd forint kormányzati támogatással.

Detzky Anna

Fotó: Vajda János

Tovább erősíti Tokaj-Hegyalja turisztikai vonzerejét az ötcsillagos Minaro Hotel Tokajban, amelyet május 4-én, szerdán délután adtak át.

Az új, száz szobás szálloda a térség vezető felsőkategóriás üdülőhelye lesz.  Az ünnepélyes megnyitón a szálloda tulajdonosa és üzemeltetője után Koncz Zsófia energiaügyi miniszterhelyettes, a térség országgyűlési képviselője és Lázár János építési és közlekedési miniszter is köszöntötte a vendégeket.

"Az itt jelenlévők közül nagyon sokan tudják, hogy már befektettem egyszer a térségbe, mert Tarcalon megvásároltam az Andrássy-rezidenciát. Azt a szállodát eladtam, de nem azért, mert azt gondoltam, hogy Tokaj ne lenne jó hely, hanem, mert kicsi volt a hotel. Nehéz egy kis hotelt nagy menedzsmenttel sikeresen működtetni. Úgy döntöttem, hogy invesztálok és fejlesztek, valami olyanba, ami egyedülálló" - mondta köszöntőjében dr. Szepesi Richárd, a Dreamland Holding cégcsoport tulajdonosa. "Néhány hónap előüzemeltetés után látszik, hogy már most szeretik és kedvelik vendégeink a Minaro Hotelt. Több olyan tematikus szállodánk van, amelyek eredményesek. Tehát van ma fogékonyság újszerű, öt csillagos szállodák fejlesztésére. A tematika főleg élményelemre építkezik. Annak idején Posta Györgyöt, Tokaj polgármesterét kerestem meg és vele együtt nézegettem telkeket. Megtaláltuk ezt a bányát, amely tíz hektár. Most 5 hektár látható belőle, amibe egy szállodát éppen be tudtunk ékelni. A többi részre egy gasztro rendezvényházat építettünk, ahol egy látványkonyha is megtalálható. Szeretnénk itt Tokaj aranyát, a híres tokaji bort is kínálni. Egy maroknyi gárdával fejlesztettünk 6-8 milliárdnyi zöld mezős turisztikai fejlesztést Magyarországon, amelynek része a Minaro Hotel is. A Kisfaludy 2030 programon belül összesen 4 és fél milliárd forint kormányzati támogatást kapott a jelenlegi két projekt. A beruházás összesen 10 milliárd forint volt önerővel kiegészítve. M Gallery szállodaként fogják holnaptól üzemeltetni a hotelt."

Szepesi Mór, Szepesi Maxim, Szepesi Menta a tulajdonos gyermekei, Szepesi Richárd tulajdonos, Koncz Zsófia energiaügyi miniszterhelyettes, a térség országgyűlési képviselője, Lázár János építési és közlekedési miniszter, Awa Kante a tulajdonos felesége, Sabina Bartyzel az Accor közép-kelet európai vezetője és Dana Janigová general manager (b-j)

Világszintű szállodalánc része

Az MGallery szállodák az egész világot behálózó Accor szállodalánc részét képezik.

"A mai egy különleges nap, amikor megnyitjuk ebben a különleges régióban a Minaro Hotelt, amely a híres tokaji boroknak is otthona. Az Accor több mint 110 országban van jelen, és most új partner csatlakozik hozzánk" - hívta fel a figyelmet Sabina Bartyzel, a közép-kelet európai Accor üzemeltetési vezetője. "Most a covid után minden nap nyitunk egy új szállodát. Tehát a turizmus ismét működő iparág. Közép-Kelet Európa kulcsrégióvá válik ebben, mert dinamikusan fejlődik. Már működik egy szállodánk Budapesten, és még kettőt fogunk nyitni. Minden MGallery szálloda más, mindegyik lehetővé teszi, hogy autentikusan, egyedi módon fedezzék fel a vendégek az úticélt. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a mai napon megnyitjuk a huszonhatodik Accor szállodát Magyarországon, amely a világon több mint az ötezredik."

Munkát ad a helyieknek

A kormány a térség infrastrukturális fejlesztésével is segítette a beruházást.

"Több fontos évfordulót ünneplünk idén. A Himnusz megírásának 200. évfordulóját, amelyben szerepel Tokaj neve is. Petőfi Sándor születésének 200. évfordulóját, aki szintén írt Tokajról. Továbbá Tokaj idén 950 éves.  A mai szállodaátadás nagyon fontos nap a tokajiaknak. Tokaj egy olyan hely, ahová a világ minden tájáról el kell jönni és a tokaji borokat meg kell kóstolni. A Tokaji Aszú hungarikum, de nagyon finom száraz boraink is vannak." - hangsúlyozta Koncz Zsófia energiaügyi miniszterhelyettes, a térség országgyűlési képviselője. "Hálásak vagyunk, mert ez egy olyan munkahely, ami a térség turizmusával összeköthető. Kormányunk is sok fejlesztéshez járult hozzá a városban. Tokajban elkészült egy Bodrog parti sétány, kerékpárutakat építünk, hamarosan biztonságosan körbe lehet majd tekerni a Kopasz hegyet, fejlesztjük a víziturizmust és a 37-es kétszer két sávos úttá bővül Szerencsig. Egyre több InterCity járat indul Tokaj felé és elindítottuk márciustól a Tokaj-buszt. Posta György polgármester úrral többször eljöttünk a szálloda építése ideje alatt. A jövőbeli munkához makacs kitartást szeretnék kívánni!"

Tokaj fejlesztése a cél

A szállodát Lázár János építési és közlekedési miniszter adta át.

"Bár az ország még mindig a hatása alatt van a pápalátogatásnak. Lassan már tíz éve annak, hogy a szentatya hivatalba lépett, és Magyarország egy új nagykövetet küldött a Vatikánba. Váratlan fordulat esett meg a magyar nagykövet fogadása során. Megkérdezte a pápa, hogy mi a legszentebb magyar dolog. Mivel nem tudott válaszolni, a pápa kimentette és azt mondta, hogy a legszentebb magyar dolog: a Tokaji" - kezdte ünnepi beszédét Lázár János. "Küzdenünk kell azzal a problémával, hogy mit hagy a magyarság az utókornak. Ahhoz képest, hogy kis országról van szó, a teljesítményünk óriási. Öt olyan dolgunk van, ami világbrand és bárki New York utcáin is hallott róla. Az egyik Tokaj, a második az 1956-os szabadságharc, Puskás Ferenc, nálunk kezdődött 1989-ben a keleti blokk lebontása és végül, de nem utolsó sorban Orbán Viktor. A magyar vidékfejlesztés és turizmus fontos a kormány számára is. Mi fideszes politikusok azt gondoljuk, hogy Magyarország még tud előbbre lépni. Biztosak vagyunk benne, hogy az ország tartalékát a vidék jelenti, különösen a határ menti országrészek. Szeretnénk létrehozni Miskolc, Debrecen és Nyíregyháza háromszögben egy olyan gazdasági zónát, amely versenyképes lesz Győrrel és Budapesttel is. Ehhez társul majd a vidéki turizmus fejlesztése. Ennek része, hogy olyan emberek, akiknek van pénzük, vidékre vigyék a pénzüket, annak ellenére, hogy rengeteg a probléma. Egy öt csillagos szálloda egy prémiumbefektetés Tokaj térségében és munkahelyet biztosít. A kormány azzal segít, hogy az infrastruktúrát igyekszik fejleszteni. Legnagyobb sikerünk a Miskolc-Kassa autópálya megépítése. Orbán Viktor és kormánya elszánt Tokaj további fejlesztésében, mert nekünk, fideszeseknek a vidék az első. A magyarság egy tehetséges nemzet, amely talán elismerést nyer. Az erős értelmiséghez most fölzárkóznak majd a vállalkozók" – fogalmazott Lázár János.

Videós tartalmaink továbbra is megtalálhatóak a YouTube csatornánkon.