2022.09.22. 11:38
Rekord Miskolcon! 13 perc alatt szelte át a várost
A bringás mindössze 13 perc alatt szelte át a várost, lehagyva minden más közlekedési eszközt.
Mint minden évben, ezúttal is a kerékpáros érkezett elsőként célba csütörtök reggel az autómentes nap eljutási versenyén. A Felső-Majláth és a Városház tér közötti útszakaszt mindössze 13 perc alatt tette meg. A tavalyi időt 4 perccel javította meg, és csak 2015-ben ért el ilyen jó eredményt az eljutási verseny akkori kerékpárosa. Néhány perc elteltével futott be a személyautó, a menetideje 19 perc volt, majd az MVK Zrt. villamosa és elektromos autóbusza is megérkezett, épp egyszerre, 21 percre volt szükségük. A futó sem szégyenkezhet, hiszen 42 perc alatt tette meg a cseppet sem rövid távot.
Ingyen utazhatnak
Miskolc immár 22. alkalommal vesz részt az Európai Mobilitás Hét és autómentes nap szervezésében. A rendezvény a fenntartható és környezetbarát városi közlekedést népszerűsíti. Cél, hogy minél kevesebben közlekedjenek autóval, és minél többen kerékpárral vagy villamossal, autóbusszal. Ennek érdekében ma az autósok és családtagjaik egész nap ingyen utazhatnak a közösségi közlekedési eszközökön, ha felmutatják forgalmi engedélyüket.
Valószínűleg sokan hallottak az autómentes napról, mert többen is két keréken érkeztek a Szent István térre, ahol a bringásokat reggeli várta. Ez volt a jutalmuk, hogy előnyben részesítették a környezetkímélő közlekedési eszközt.
Jobban figyelnek
Az eljutási verseny első befutóját, Vincze Leventét, a DVTK kerékpáros szakosztályának vezetőjét kérdeztük, hogyan látja a város biciklis szemmel.
– Kerékpárral gyorsan lehet haladni, hiszen szerintem mindenki tapasztalja, hogy amíg az autók hosszú sorban állnak és várakoznak, addig a bringások mellettük elhajtanak. Az, hogy két keréken rövid idő alatt el lehet jutni bárhová, nagyon nagy előny, és mindenkit arra sarkallok, hogy ha teheti, közlekedjen inkább kerékpárral – fogalmazott Vincze Levente.
Eljutási verseny az autómentes nap alkalmából Miskolcon
Fotók: Bujdos TiborHozzátette: akkor kell csak vigyázni, amikor vizes az út, mert olyankor csúsznak a villamossínek, amelyeken ilyenkor óvatosan kell áthajtani. Azonban azt vette észre, hogy az autósok ma már sokkal jobban figyelnek a bringásokra, mint néhány évvel ezelőtt. Figyelni kell ott is, ahol a járdára festették fel a kerékpárutat, mert ott előszeretettel sétálnak a gyalogosok, tologatják a babakocsit.
– Miskolcon azonban szinte mindenhová el lehet jutni kerékpárral, városszerte egyértelműen felfestették, hogy hol haladhatnak – tette hozzá.
Elektromos busz
– Látom, sokan érkeztek ma kerékpárral, vagy gyalogosan, valószínűleg ez okozta, hogy ma még az autósok is egész jól tudtak közlekedni a városban – jegyezte meg Varga Andrea, Miskolc alpolgármestere a Szent István tére tartott sajtótájékoztató keretében.
Demeter Péter, az MVK Zrt. vezérigazgatója pedig jelezte:
Idén indítottak először elektromos autóbuszt az eljutási versenyen. Kicsit változtattak a busz útvonalán, mert korábban, amikor az északi tehermentesítőn kellett végighaladnia, esélye sem volt, hogy versenybe szálljon a többi közlekedési eszközzel. Így most egyszerre ért be a villamossal.
– A kollégák azt tapasztalták, hogy a város reggeli forgalma meglehetősen alacsony volt, kevesebb személyautó volt az utakon, mint más napokon. Kérem, aki teheti, tegye le az autót és utazzon villamossal vagy busszal – fűzte hozzá.
A miskolci önkormányzat képviselői ezután tájékoztatót tartottak a „Szinva Zöld folyosó” koncepcióról, a Szinva mentén tervezett közösségi terekről és a szombati kerékpáros bejárásról, amit szintén a Szinva vonalára terveznek. Hangsúlyozták, ezek a programok is szorosan összefüggnek a környezet és természet védelmével.
Figyelemfelhívás
Az európai autómentes napot 1998 óta minden évben szeptember 22-én tartják meg. A szervezők szeretnék erősíteni a társadalom környezettudatosságát. Fel kívánják hívni a városlakók és a városvezetés figyelmét a megnövekedett autóforgalom okozta környezeti, baleseti és városképi problémákra, a közlekedési mód felelősségteljes megválasztására, a fenntartható környezet- és emberbarát városi közlekedés előnyeire, valamint a közösségi, a kerékpáros és a gyalogos közlekedés fejlesztésének szükségességére.