2021.06.22. 16:00
Már a forgalomra vár az M30-as sztráda
2019 tavaszán indultak el a konkrét munkák az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti szakaszának építésénél, az eltelt több mint két évben pedig gőzerővel dolgoztak a kivitelezők a három szakaszra bontott, majd 57 kilométeres sztrádaépítésen.
Fotó: Vajda János
Az arra közlekedők egy jó része már hónapok óta használja az épülő M30-as autópálya egyik új szakaszát, amely mostanra az úgynevezett „A” szakasz további részével is készen áll a forgalomra. Ez pedig a miskolci, 306-os elkerülő, amelynek egy része a turbókörforgalomtól – amely az autópálya eddigi végpontja volt – a közben megépült, úgynevezett „trombita” csomópontig része lett az autópályának.
Az M30 autópálya Miskolcot elkerülő szakasza
Az egykori elkerülő ezen a szakaszon kétszer két sávosra bővült, és mostanra minden munkálat elkészült a pályatesten és környékén is, így a hétvégén már kikerültek a tájékoztató táblák is, amelyek jelzik, hogy hamarosan erre lehet majd közlekedni Tornyosnémeti felé. Egyben a nagyjából két hónapja tartó lámpás forgalomirányítás, terelés is megszűnt, méghozzá hetekkel hamarabb, mint ahogy azt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előre jelezte még áprilisban az Északnak.
A további szakaszokon viszont még dolgoznak, és terelésekre is szükség lesz. A tervezett nyomvonal ugyanis több helyen keresztezi a 3. számú főutat, illetve több helyen a végleges nyomvonal a jelenlegi főúti nyomvonal felhasználásával, a főút átépítésével valósul meg. Emiatt több ütemben, több települést érintően (Novajidrány, Garadna, Hidasnémeti, Tornyosnémeti) a főúti forgalom a települések belterületi szakaszára lesz terelve.
(A borítóképen: A hétvégén már kikerültek a tájékoztató táblák)