Útépítés

2021.04.22. 19:00

Betonozzák már az Y-híd egérútját, májusra kész

Ha elkészül a kerülőút, akkor kezdődhet el a régi felüljáró martinkertvárosi ágának bontása.

Szaniszló Bálint

Fotó: Bujdos Tibor

Egy jó hónappal ezelőtt kezdték el megépíteni azt az utat, amely az Y-híd építésének idejére megkönnyíti a Martinkertvárosban élők számára a miskolci belvárosba való bejutást. Az építők már a betonozásnál tartanak és minden esély megvan arra, hogy májusban elkészüljön az egérút és – ezen feltétel teljesülésével – a régi felüljárórendszer még meglévő ágának bontásával új lendületet vegyen az Y-híd építése.

Nagyívű beruházás

Tavaly szeptember eleje óta alaposan felborult a Martinkert-városban és Szirmán lakók mindennapi közlekedése, mert megkezdődött az elmúlt évtizedek legnagyobb Miskolcot érintő közlekedési infrastrukturális beruházása, az Y-híd megépítése.

A komplexum – megépülése után – egyfelől korszerű összeköttetést biztosít Szirma és a Martinkertváros, valamint a belváros között, másrészt a 3-as főközlekedési út belvárost – Búza teret és környékét elkerülő szakaszaként is funkcionál majd.

A Vörösmarty felüljáró belváros felőli ágának lezárása és lebontása után a korábban arra lebonyolított napi tízezres autóforgalmat kerülőútra terelték a Tiszai pályaudvar irányába. Ahhoz azonban, hogy az új felüljáró-komplexum megépülhessen, ennek a terelésnek is meg kell szűnnie. A szirmaiaknak és a martinkertvárosiaknak eredendően a város déli része adódik kerülőútnak, Szirmán keresztül a Bogáncs utcán át lehet eljutni a cementgyár környékére és onnan beautózni a 3-as út miskolci belterületi szakaszán belvárosba.

Egy másik kerülőút lehetősége tavaly év vége felé körvonalazódott igazán. Számos megoldáson gondolkodtak az építők és több lehetőséget is számba vettek, és a szakemberek szerint a Csokonai utca meghosszabbításával létrejövő alternatív út az egyetlen, ami megvalósítható.

Az ominózus új egérút megépítése szerves részévé vált az Y-híd beruházásának. A kerülőutat március közepén kezdték el megépíteni. Kiindulópontja tehát a Csokonai utca, amely közvetlenül a lebontandó Kisfaludi úti felüljáró rézsűlábánál indul keleti irányba, majd a lakóterületek után burkolatlan mezőgazdasági útként folytatódik, egészen az úgynevezett szennyvíztelepi út vasúti átjárójáig. Ezt az utat építik meg végig aszfaltozott formában és ez a kerülő csatlakozik a Fonoda utcába és vállalható hosszúságú eljutási alternatívát jelent a belváros felé.

A közlekedők számára fontos tudnivaló, hogy ezt az egérutat csak személygépkocsival lehet majd használni, a teherforgalomnak és az autóbusz-forgalomnak – a jelen állás szerint – a Bogáncs utca felé kell majd kerülniük.

(A borítóképen: Már a betonalapot készítik a kerülőút építői)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában