tömegközlekedés

2020.08.19. 07:00

Szeptembertől tesztelik a közösségi közlekedést

Lényegi változások várhatók szeptember 1-jétől Miskolc villamosközlekedésében.

Méhes László

20191029 Miskolc fotó: Ádám János ÁJ Észak Magyarország MVK menetrend illusztráció.

Forrás: ÉM

Fotó: Ádám János

Az iskolakezdéshez igazított menetrendváltás idején vezeti be a városi busz- és villamosközlekedés mélyreható átalakítását ígérő intézkedéscsomag első részét a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK). A rendszer felülvizsgálatára létrehozott Közösségi Közlekedési Munkacsoport az év végéig dolgozik majd azon, hogy a jelenlegi finanszírozási rendszer adta keretek között átrajzolja a város közlekedési térképét.

Hogy sor kerül-e a közgyűlés által 2020 februárjában már elfogadott, de a vírusjárványra tekintettel felfüggesztett jegy- és bérletáremelésre, egyelőre nem tudni.

Városrészenként más

A közösségi közlekedés változásaira, a menetrend-módosításokra és a szolgáltatás minőségére mindig érzékeny a lakosság, különösen a belvárostól távolabb eső városrészekben élők. Akinek eddig nem jelentett gondot eljutni reggel alig több mint fél óra alatt Hejőcsabáról az Újgyőri főtérig a munkahelyére – mint például az egyik aktív korban lévő olvasónknak –, az nem szeretne változást. Ezzel szemben egy berekaljai tanár szerint nem jó, ha abban a városrészben a csúcsidőn kívül óránként csak egy busz jár, és az idősek kénytelenek a Táncsics tértől hazahúzni a bevásárlókocsijukat.

A felső-majláthi Bagolyvár csomóponton túl élő, nyugdíj mellett még dolgozó asszony viszont az 1-es járat „menetrendtől független” közlekedését sérelmezi, és valamennyi ott élő nevében fölháborítónak tartja, hogy 50–55 percet is várakozniuk kell a csatlakozásra, ha autóbusszal akarnak hazajutni. A helyzetük további romlásaként értelmezi a csúcsidőn kívüli 1A jelzésű villamos szeptemberi bevezetését, ami csak a Diósgyőri Gimnáziumig jár majd.

Hol igen, hol még nem

– A járványhelyzet elmúltával láthatóvá váltak az 1-es busz közlekedésében tapasztalható problémák, amelyeket a tavaszi menetrend-módosítás okozott. Ekkor szűnt meg a 69-es autóbusz és került át az 1-es buszok felea Majális parktól Berekaljára. Az 1-es busz önálló szakaszán ugyan már szeptembertől is történik némi sűrítés, de a térség közlekedésének javítására az 5-ös és 15-ös autóbuszok menetrendi korrekciójával együtt, a hálózatfejlesztés következő lépésében tudunk majd visszatérni – tudtuk meg Fejér Balázstól, a munkacsoportban közreműködő Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) miskolci tagszervezetének vezetőjétől. – A Berekalja elérése viszont megoldódik az 1-es (a Berekaljára közlekedő járatok ezentúl 1B-s jelzéssel fognak közlekedni), és a mellé új járatként bekapcsolódó 101B-s útvonalának megváltoztatásával. Diósgyőr elérhetősége szempontjából nem visszalépés az 1A-s villamosjárat bevezetése sem, mert a Kiliánig történő sűrítés mellett a 6–9 perces időközönként eljutás biztosítva lesz majd a felső-majláthi végállomásig is. Az életbe lépő változások részleteiről a napokban megjelenő teljes menetrendkönyvből tájékozódhatnak majd az utazók.

Mondja el a véleményét!

A miskolci közösségi közlekedés átalakításáról az utazók, azaz a lakosság is véleményt mondhat a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. honlapjának „Társadalmi egyeztetés” című aloldalán. Június közepétől ezen az oldalon találhatják meg a tervezeteket és munkaanyagokat, amelyeket a Közösségi Közlekedési Munkacsoport oszt meg az aktuális állapotokról.

(A borítóképen: A problémák már hónapok óta fennállnak a miskolci közösségi közlekedésben)

Kapcsolódó cikkek:

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában