2020.08.19. 07:00
Szeptembertől tesztelik a közösségi közlekedést
Lényegi változások várhatók szeptember 1-jétől Miskolc villamosközlekedésében.
20191029 Miskolc fotó: Ádám János ÁJ Észak Magyarország MVK menetrend illusztráció.
Forrás: ÉM
Fotó: Ádám János
Az iskolakezdéshez igazított menetrendváltás idején vezeti be a városi busz- és villamosközlekedés mélyreható átalakítását ígérő intézkedéscsomag első részét a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK). A rendszer felülvizsgálatára létrehozott Közösségi Közlekedési Munkacsoport az év végéig dolgozik majd azon, hogy a jelenlegi finanszírozási rendszer adta keretek között átrajzolja a város közlekedési térképét.
Hogy sor kerül-e a közgyűlés által 2020 februárjában már elfogadott, de a vírusjárványra tekintettel felfüggesztett jegy- és bérletáremelésre, egyelőre nem tudni.
Városrészenként más
A közösségi közlekedés változásaira, a menetrend-módosításokra és a szolgáltatás minőségére mindig érzékeny a lakosság, különösen a belvárostól távolabb eső városrészekben élők. Akinek eddig nem jelentett gondot eljutni reggel alig több mint fél óra alatt Hejőcsabáról az Újgyőri főtérig a munkahelyére – mint például az egyik aktív korban lévő olvasónknak –, az nem szeretne változást. Ezzel szemben egy berekaljai tanár szerint nem jó, ha abban a városrészben a csúcsidőn kívül óránként csak egy busz jár, és az idősek kénytelenek a Táncsics tértől hazahúzni a bevásárlókocsijukat.
A felső-majláthi Bagolyvár csomóponton túl élő, nyugdíj mellett még dolgozó asszony viszont az 1-es járat „menetrendtől független” közlekedését sérelmezi, és valamennyi ott élő nevében fölháborítónak tartja, hogy 50–55 percet is várakozniuk kell a csatlakozásra, ha autóbusszal akarnak hazajutni. A helyzetük további romlásaként értelmezi a csúcsidőn kívüli 1A jelzésű villamos szeptemberi bevezetését, ami csak a Diósgyőri Gimnáziumig jár majd.
Hol igen, hol még nem
– A járványhelyzet elmúltával láthatóvá váltak az 1-es busz közlekedésében tapasztalható problémák, amelyeket a tavaszi menetrend-módosítás okozott. Ekkor szűnt meg a 69-es autóbusz és került át az 1-es buszok felea Majális parktól Berekaljára. Az 1-es busz önálló szakaszán ugyan már szeptembertől is történik némi sűrítés, de a térség közlekedésének javítására az 5-ös és 15-ös autóbuszok menetrendi korrekciójával együtt, a hálózatfejlesztés következő lépésében tudunk majd visszatérni – tudtuk meg Fejér Balázstól, a munkacsoportban közreműködő Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) miskolci tagszervezetének vezetőjétől. – A Berekalja elérése viszont megoldódik az 1-es (a Berekaljára közlekedő járatok ezentúl 1B-s jelzéssel fognak közlekedni), és a mellé új járatként bekapcsolódó 101B-s útvonalának megváltoztatásával. Diósgyőr elérhetősége szempontjából nem visszalépés az 1A-s villamosjárat bevezetése sem, mert a Kiliánig történő sűrítés mellett a 6–9 perces időközönként eljutás biztosítva lesz majd a felső-majláthi végállomásig is. Az életbe lépő változások részleteiről a napokban megjelenő teljes menetrendkönyvből tájékozódhatnak majd az utazók.
Mondja el a véleményét!
A miskolci közösségi közlekedés átalakításáról az utazók, azaz a lakosság is véleményt mondhat a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. honlapjának „Társadalmi egyeztetés” című aloldalán. Június közepétől ezen az oldalon találhatják meg a tervezeteket és munkaanyagokat, amelyeket a Közösségi Közlekedési Munkacsoport oszt meg az aktuális állapotokról.
(A borítóképen: A problémák már hónapok óta fennállnak a miskolci közösségi közlekedésben)
Kapcsolódó cikkek: