2020.04.29. 12:00
Újdonságok segíthetik a hotelek talpra állását
Lépéselőnybe is kerülhetnek a riválisokkal szemben.
Forrás: ÉM
Személyre szabott szolgáltatások a vendégeknek, költséghatékonyabb üzemeltetés, „jövőbelátó” karbantartás – többek között ezekkel az előnyökkel járhat a szállodák számára a dolgok internete. Az IoT-ra épülő integrált megoldásokat alkalmazó hotelek lépéselőnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben a jelenlegi krízis elmúltával.
Távolból irányítva
A szállodába megérkező vendég odalép a recepcióspulthoz, és miközben intézi a bejelentkezést, a személyzet távolról felkészíti a szobáját az érkezésére, beállítva a megfelelő hőmérsékletet, árnyékolást, aktiválva a szórakoztató elektronikai berendezéseket. A látogató a szobájához érve okostelefonjával tudja kinyitni az ajtót, és mire belép, a televízió kijelzőjén anyanyelvén olvashatja el a köszöntőüzenetet és rögtön néhány tippet arra, hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe a hotelben vagy milyen látványosságokat érdemes meglátogatnia a környéken. Az ágytámlába épített panellel vagy akár a saját mobileszközén is változtathat a hőmérsékleten, felhúzhatja a redőnyt vagy tompíthatja a világítást.
Elsőre talán kissé utópisztikusnak tűnik, hogy egy szálloda így fogadja a vendégeket, de a már most elérhető technológiák és alkalmazások révén ez könnyen napi rutinná válhat. Az intelligens megoldások integrációja révén új szintre emelhetik a vendégélményt a szállodák, ráadásul saját személyzetük munkáját is jelentős mértékben megkönnyíthetik.
(A borítóképen: A vendég és a személyzet dolgát is megkönnyítik)