Tisza-híd

2020.01.29. 17:30

Elhasználódott a pályalemez, csúszik a tokaji híd átépítése

Márciusban elindul végre az Erzsébet királyné Tisza-híd szélesítése, felújítása.

Szaniszló Bálint

A tokaji körforgalom már képtelen levezényelni a híd forgalmát

Fotó: Ádám János

A Bodrog és a Tisza tokaji torkolatánál átívelő Erzsébet királyné híd sorsa évek hosszú sora óta az érdeklődés középpontjában van, hiszen a kétszer egysávos átkelő hatalmas forgalmat bonyolít le megyénk felől Nyíregyháza irányába. Ez a helyzet azzal sem változott, hogy ma már autópályák is összekötik a két megyeszékhelyet. A 38-as úton ugyanis mégis gyorsabb az eljutás, nem is beszélve arról, hogy szépséges környezetben vezet az utunk.

Az Erzsébet királyné híd mind a turistaszezonban, mind azon kívül jelentős gépjárműforgalmat bonyolít le, és kedvelik a kamionosok, teherautósok is. Annak ellenére, hogy itt-ott már korlátozásokat vezettek be a nehézgépjárművek okozta károk miatt.

Régen várt beruházás

A nagy forgalom letette bélyegét a hídra, hosszú ideje ráférne már a felújítás. Ráadásul Nyíregyházától korszerű kerékpárút épült a Tiszáig, és folyamatban van a mi oldalunkon is a hegyaljai bicikliút-hálózat kialakítása.

A kerékpárút megjelenése előrelendítette a hídprojektet is, hiszen biztosítani kell a kényelmes átkelést a kétkerekűeknek is. Jó egy évvel ezelőtt boldogan beszélt róla Posta György, Tokaj polgármestere, hogy az 1,4 milliárd forintos felújításnak köszönhetően a híd mindkét oldalán 2,7 méter széles konzolt építenek, az északi oldalon a kerékpárosok, a délin pedig a gyalogosok közlekedhetnek majd. A forgalmi sávokat is megszélesítik, és szalagkorlát választja majd el azt a külső konzoloktól. A híd alatt vezető közműveket is felújítják, például a vízvezeték is kap egy olyan szigetelést, amelynek köszönhetően nem kell majd elzárni a Rakamaz felé futó vizet.

Át kellett terveztetni

Ennek ellenére az utóbbi időben csönd volt a hídfelújítás körül. Most megkérdeztük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t az okokról.

Megtudtuk, a kivitelezés lényegében már 2018 júliusában megkezdődött, azonban a híd szerkezeti állapotának vizsgálata megállapította, hogy a tervezett konzolszerkezetek nem csatlakoztathatók biztonságosan a meglévő vasbeton szerkezethez, ezért egy új műszaki megoldás kidolgozása vált szükségessé. Az új tervek elkészültek, hatósági jóváhagyás is van, így a kivitelezés idén március második felében folytatódhat.

Az új terveknek megfelelően visszabontják az elhasználódott vasbeton pályalemez két szélső 1-1,5 méteres sávját, és a konzolszerkezetekkel egyben újjáépítik a megmaradó középső sávhoz csatlakozva. A híd új aszfaltburkolatot kap, a szerkezeti elemeket lefestik, kiépítik a közvilágítást, kicserélik a korlátokat. Emellett a híd tokaji végén lévő kis sugarú körforgalmat átépítik és kibővítik. A tervezett befejezés 2021 májusa. A kivitelezés félpályás útlezárás mellett történik.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában