MVK vs. VEKE

2019.09.12. 20:00

Menetrendcsörte

Most az őszi menetrend kapcsán „csapott össze” a VEKE és az MVK.

Tajthy Ákos

Forrás: ÉM-archívum

Fotó: Bujdos Tibor

Csak az őszi menetrendben megtalálható néhány pozitív változást sorolta fel az erről szóló közleményében a Miskolc Városi Közlekedési Zrt., a negatívakról pedig „jótékonyan” megfeledkezett a cég – ezt állítja szerkesztőségünkhöz is eljuttatott közleményében a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület miskolci tagszervezete.

Ritkították

– Alapvetően ott látjuk a problémát, hogy az MVK az őszi menetrendben azt mondja, a járatokat a nyári menetrendhez képest sűrítette, ha azonban azt a tavaszi menetrendhez hasonlítjuk, hiszen csak ennek van értelme, úgy számos esetben ritkítással találkozhatnak az utasok, ráadásul sokszor csúcsidőben. A törölt járatokat pedig messze nem ellensúlyozzák az elvétve alkalmazott többlet­indulások – jelentette ki Fejér Balázs, a tagszervezet vezetője. Az utasokat negatívan érintő változások között említette a közlemény az 1-es villamos menetrendjét, amely délután négykor ritkult, valamint hétvégén a nyáron bevezetett ritkább menetrendje ősztől is érvényben maradt. Problémaként jelölte meg a VEKE az észak-déli gerincjárati szerepet betöltő 14-es busz menetrendjét is, amiben délután 2-kor negyedórás lyuk keletkezett az ekkor egyébként 7-8 percenkénti indulások között.

– A 22-es és a 29-es járatok esetén a reggeli órákból töröltek indulásokat, ami az egyetemistáknak okoz nehézséget, de a turisztikai jelentőségű 5-ös indulásaiból is elvettek két hétvégi, kora délutáni fordulót – sorolta a példákat Fejér Balázs.

Az MVK célravezetőbbnek látná, ha a média előtt a társaságot értesítené a VEKE, amikor valahol vélt vagy valós problémát tapasztalnak.

– Az MVK a villamosokon folyamatosan, a buszokon rendszeresen méri az utasok számát. A menetrendi változtatásokat az utasforgalmi adatok indokolják – írja válaszában a közlekedési cég, amely hozzáteszi, mivel közpénz felhasználásával biztosítják a miskolci közösségi közlekedés szolgáltatást, kötelességük is törekedni arra, hogy a valós utazási igényekhez igazítsák azt.

Nem volt panasz

Kiemelték, az utasok részéről semmilyen észrevétel vagy panasz nem érkezett a menetrenddel kapcsolatban.

A társaság ugyanakkor reagál az utazók jelzéseire.

„Ilyen például a közvetlen járat biztosítása a diósgyőri régióból a Déli Ipari Park felé, az, hogy a 7-es számjelzésű autóbusz egyes járatai a Selyemrét városrészt is érintik, az, hogy bővült a 43-as vonal kínálata, de a kedvező árú autós bérlet is ide tartozik” – sorolták. Leszögezték, a menetrendi változásokról az előírásoknak megfelelően előzetesen egyeztetik a szolgáltatást megrendelővel, vagyis a miskolci önkormányzattal.

„A változtatás mértéke az idei teljes menetrendhez képest minimális, ezért a módosításhoz nem volt szükség a város közgyűlésének jóváhagyására” – tették hozzá.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában