2019.02.08. 10:27
Akár a 35-ös főút mentén is repkedhetnének a jogsik
Nagycsécs - Muhi és Tiszaújváros között is sok a szabálytalankodó autós.
Nagycsécs - Muhi és Tiszaújváros között is sok a szabálytalankodó autós.
Ha csak a baleseti statisztikát – tehát a valamilyen bajjal végződő közlekedési incidenseket – nézzük, akkor is a megye egyik legveszélyesebb útjának tekinthetjük a 3-as útról Nyékládházán elágazó és a megyét a Tisza-hídon Polgár felé elhagyó 35-ös főközlekedési utat. Van, aki egyenesen a térség egyik halálútjának nevezi a 35-öst, utalva a legsúlyosabb balesetek gyakoriságára. Tény, hogy a 3-as és 37-es mellett itt történik a legtöbb közlekedési baleset.
Az bizonyos, hogy manapság – nem túlzás – autók százai teszik meg naponta az utat oda és vissza csak Miskolc és Tiszaújváros között, hiszen nagyon sokan járnak ki a megyeszékhelyről dolgozni a tiszaújvárosi nagyüzemek valamelyikébe. És ők pontosan a legnagyobb fogalmú reggeli és délutáni időszakban közlekednek ezen a szakaszon. És ott van a sokat emlegetett kamionforgalom, aminek korlátozása nem tűnik egyszerű dolognak.
Nagy a forgalom
Ezt a megállapítást erősítette meg a 35-ös út mentén, Nagycsécsen élő olvasónk, aki elektronikus levelében arra hívta fel a figyelmet, hogy a Muhinál lévő körforgótól Tiszaújvárosig tartó útszakasz teljességgel életveszélyessé kezd válni. Szinte mindennaposak lettek a balesetek és a koccanások az ittas vezetők, a figyelmetlen kamionosok és teherautósok miatt.
Mérni kellene!
„A minap láttam az újságban, hogy szabálytalankodókat értek tetten a Turulnál (a 3-as úton – a szerk.). Érdemes lenne azonban ezt az útszakaszt is megnézni, különösképpen a Nagycsécs és Sajószöged között lévő beláthatatlan kanyart illetően” – írja olvasónk.
Mint leveléből megtudhattuk, maga is naponta itt közlekedik autóval, és sokszor csak a lélekjelenlétén múlik, hogy nem történik tragédia. Mint fogalmaz: „a záróvonal ellenére, avagy egy-egy kanyar beláthatatlansága ellenére olyan előzésbe kezdenek sofőrök, hogy a szembejövő forgalom első tagja sok esetben az útszéli kavicsosra kényszerül, ha életben akar maradni. Saját tapasztalat ugyanennél a kanyarnál, hogy szemből előznek egy buszt, de a busz villog és fékezve dudál, hogy álljak meg, mert a kis teljesítményű autó nem tudta megelőzni, és majdnem szembetalálkoztunk. Elég veszélyes ezen a forgalmas főúton megállásig vészfékezni úgy, hogy a sebességhatárt a legtöbb autó legalább 20-30 százalékkal átlépi, és nincs tekintettel az előtte haladóra…”
Olvasónk levelében javaslatot is tesz: „Azt javasolnám, hogy ne a már említett falvak elején álljon a traffizó rendőrautó, hanem a két települést összekötő szakaszon csúcsidőben, ami nem 10 és 15 óra között van, hanem reggel 7 és 9 és délután 15.30 és 17 óra között. Biztosan látnának érdekességeket a rend őrei, és itt is repkedhetnének a jogosítványok…”.
ÉM-SZB
[related-post post_id="4135704"]
[related-post post_id="4116696"]