Helyi közélet

2017.07.13. 22:06

NMHH: médiaszolgáltatók pályázatairól döntött a médiatanács

Budapest - Egy budapesti, valamint egy telkibányai és tokaji rádiós médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívását véglegesítette, egy helyi televízióban többször szabálytalanul közzétett politikai reklám miatt pedig bírságot szabott ki a médiatanács - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön az MTI-vel.

Budapest - Egy budapesti, valamint egy telkibányai és tokaji rádiós médiaszolgáltatási lehetőség pályázati felhívását véglegesítette, egy helyi televízióban többször szabálytalanul közzétett politikai reklám miatt pedig bírságot szabott ki a médiatanács - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) csütörtökön az MTI-vel.

A Budapest 101,6 MHz, a Telkibánya 100,6 MHz és a Tokaj 101,8 MHz helyi rádiós frekvenciák pályázati felhívása, amelyet a testület véglegesített, a médiatanács honlapján csütörtöktől, illetve péntektől elérhető. A pályázati ajánlatokat szeptember 21-én, 11-én és 14-én lehet benyújtani a hatósághoz.

A Pécs 101,7 MHz körzeti rádiós frekvencia eljárásában a Pécs Rádió Kft. és a Regionális Rádió Kft. pályázati nyilvántartásba vételét alaki érvénytelenség miatt megtagadta a grémium, míg a P1 Rádió Kft.-t hiánypótlásra hívta fel. A Kaposvár 99,9 MHz helyi frekvenciára jelentkező TIT-Rádió Kft., illetve a Regionális Rádió Kft. pályázati nyilvántartásba vételét alaki érvénytelenség miatt ugyancsak megtagadta a médiatanács, míg a Mambó Rádió Kft.-t hiánypótlásra hívta fel. A Veszprém 90,6 MHz helyi rádiós pályázati eljárásban az LB Rádió Kft.-t nyilvántartásba vette a testület, míg a Regionális Rádió Kft. pályázati nyilvántartásba vételét alaki érvénytelenség miatt megtagadta.

Az NMHH közleményében kitért arra is, hogy az Újpesti Közösségi Televízió médiaszolgáltatóját 40 ezer forintos bírsággal sújtotta a testület, mert a televízió egyik szúrópróbaszerűen vizsgált áprilisi adáshetében a képújságjuk 192 alkalommal szabálytalanul jelenített meg politikai reklámot két párt népszerűsítésére is.

"Politikai reklámot ugyanis választási kampányidőszakon kívül csak elrendelt népszavazással összefüggésben lehetett volna közölni" - emelte ki az NMHH, hozzátéve: "a médiatanács ezúttal is a fokozatosság és az arányosság elve alapján állapította meg a jogkövetkezmény mértékét".

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában