Helyi közélet

2016.06.19. 14:08

Élmény, utazás, napilap: kirándultunk Aggtelekre

Miskolc, Aggtelek, Szinpetri, Jósvafő - Amire invitáltuk olvasóinkat: barlangtúra, festői szépségű táj, óriás könyv.

Június 11-én 51 fős csoporttal az Aggteleki Nemzeti Parkban kirándultunk. Első állomásunk Szinpetri volt: megnéztük a világ legnagyobb, az Aggteleki Nemzeti Parkot bemutató könyvét, egy Magyarországon egyedülálló papírmalmot, valamint Gutenberg-korabeli, rekonstruált nyomdagépeket is.

Izgalmas kalandok

Aggteleken megebédeltünk, majd rövid szabadprogramot követően a Baradla-barlang leghosszabb, villanyvilágítással ellátott szakaszán, a vörös-tói középtúrán vettünk részt. Színpompás cseppkőképződményeket csodáltunk meg:

Magyarország legmagasabb álló cseppkövét, a 19 méter magas Csillagvizsgálót, valamint a barlang legnagyobb termét, az Óriások termét is. Utolsó állomásként a népmeséink hangulatát idéző Jósvafőt fedeztük fel: kultúrtörténeti séta keretében megtekintettük a festett kazettás mennyezetű műemlék református templomot, valamint a tájházat, mely 2007-ben az év múzeuma volt. A nap végére kellemesen elfáradtunk, s különleges élményekkel gazdagodva indultunk haza.