2014.10.16. 08:27
A villamosítás évtizede Borsodban
Miskolc - Megyénkben jelen pillanatban is zajlanak fejlesztések a MÁV Zrt-nél.
Miskolc - Megyénkben jelen pillanatban is zajlanak fejlesztések a MÁV Zrt-nél.Szerencs és Sátoraljaújhely között vonatozó utasokat a munkálatok miatt például vonatpótló-autóbuszok szállítják. Mikorra valósul meg ezen vonalon a teljes villamosítás? Milyen tervei vannak a vállalatnak 2014 és 2020 között a megyében? - kérdeztük a cég illetékeseit.
"A Mezőzombor - Sátoraljaújhely vasútvonalon 2012-ben fejezte be a vasúttársaság a Mezőzombor-Bodrogkeresztúr állomások közötti vonalszakasz átépítését, a pálya 80 km/órás sebességre alkalmas lett." - tájékoztatta lapunkat a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága. "Az átépítéssel egyidejűleg a vonalon lévő műtárgyak és útátjárók is felújításra kerültek."
Egészen Újhelyig
Ebben az évben ugyanakkor folytatják a két évvel ezelőtt megkezdett munkákat Bodrogkeresztúr állomás – Erdőbénye megállóhely között: az 1,2 milliárd forint értékű korszerűsítés szeptember 15-ével elkezdődött. A vasúti pálya felújítása kapcsán átépül a vonalszakasz hét vasúti útátjárója is. A Miskolc – Szerencs – Sátoraljaújhely vasútvonalon november 30-ig emiatt pályafelújítás miatt a vonatok menetrendje módosul. Szerencs és Sátoraljaújhely között vonatpótló autóbuszokkal lehet utazni. Szegi, Erdőbénye és Bodrogolaszi vasúti megállóhelyeket a vonatpótló buszok nem érintik!
A vasúti pálya felújítása az Erdőbénye - Olaszliszka - Tolcsva szakasz átépítésével folytatódik majd a jövő év első felében, majd 2016-2018 években folytatódik az átépítés az Olaszliszka - Tolcsa – Sátoraljaújhely vonalszakaszon. Ezt követően – az anyagi forrásoktól függően – tervezik a teljes szakasz, azaz a Mezőzombor és Sátoraljaújhely vonal villamosítását.
Megtudtuk azt is, hogy a MÁV egyik jelentős fejlesztése a Felsőzsolca – Hidasnémeti vasútvonal központi forgalomirányítási rendszerének kialakítása lesz, mely érvényes kivitelezési szerződéssel rendelkezik. Ez várhatóan 2015-ben megvalósul és a vonatközlekedés irányítását teszi gyorsabbá, áttekinthetőbbé. A tervek szerint jövőre a Mezőzombor – Nyíregyháza közötti vonalszakaszon a fennálló ideiglenes sebességkorlátozások megszüntetésre kerülnek.
ÉM-JLI
EU korridorok épülnek
A MÁV szerint a 2014-2020-as időszakban Magyarország vasútfejlesztésekre elsősorban az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) és az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) támogatásaiból költhet. Az EU korridorok kiépítése a megszabott normáknak megfelelően (160 km/óra személyszállítási feladatokra, legalább 100 km/óra az áruszállítás vonalaira) zajlik. Ennek kiépítése eddig a Hegyeshalom- Lökösháza - Orient folyosó hazai szakaszain részben megvalósult.