Helyi közélet

2013.06.13. 17:59

Karácsonyi ajándék is lehet

Miskolc - Ő már látta az új miskolci villamosokat Pilsenben és tetszett is neki. Nagyon... – mondta az MVK Zrt. vezérigazgatója.

Miskolc - Ő már látta az új miskolci villamosokat Pilsenben és tetszett is neki. Nagyon... – mondta az MVK Zrt. vezérigazgatója. Szeretné visszaszerezni a Miskolc Városi Közlekedési (MVK) Zrt. valaha volt tekintélyét – mondta Agora-fórumunkon Devecz Miklós, a cég alig egy hónapja kinevezett új vezérigazgatója. Levelezőfórumunk tagjai ezúttal őt kérdezhették a közlekedési vállalattal kapcsolatos témákról, illetve mondhatták el észrevételeiket az MVK-val kapcsolatban. „10-15 évvel ezelőtt hazánk egyik, ha nem a legjobb közlekedési cége volt az MVK, ma ettől messze vagyunk. Bőven van feladat: a szolgáltatás minőségének javítása, az utasok megbecsülése és a hálózati struktúrában is változtatásra van szükség. És megvan a lehetőségünk arra is, járműoldalról is felzárkózhatunk. „Az átalakítás már elkezdődött” – mondta a vezérigazgató. Első intézkedései közül kiemelte a buszok kint altatását: az Avason és Felső- Majláthon kint maradnak a buszok éjszakára. „Ez üzemanyagban már most jelentős, több 100 ezer forintos megtakarítást jelent” – hangsúlyozta. A közelmúltban Pilsenben járt Devecz Miklós, hogy megnézze a hamarosan Miskolcra érkező villamosokat. Arról kérdeztük, hogy tetszettek-e neki a járművek. „Nagyon...” – mondta. Hozzátette: „Csendes, széles, könnyen kezelhető. Ami új lesz és majd meg kell szokniuk a sofőröknek, hogy nincs külső tükör, ezt egy belső kivetítő helyettesíti.”

A Kandó is meglesz

Az új villamos július elején trailerre kerül és július 3-án – hajnalban – érkezhet meg Miskolcra. Aznap a közlekedési hatóság teszteli a járművet, majd július első péntekén a miskolciak is megláthatják, hiszen ekkor elindul 10 ezer kilométeres próbafutására, még utasok nélkül. A vezérigazgató szerint februárban már utasokat is szállíthat a villamos, de ha minden jól alakul, akkor akár karácsonyi ajándék is lehet a miskolciaknak... – fogalmazott. Mi lesz a Kandó tér átépítésével, hiszen ha ez nem valósul meg, az új villamos nem tud megfordulni? „A próbajárat alatt a Selyemréten fordul meg, de mire utasokkal közlekedik, addigra a Kandó tér átalakítása is elkészül. Ez egyelőre minimális átépítés lesz, hiszen később a környéken történik majd nagyobb beruházás. Elsőként a síneket cserélik le, illetve a váltókat. Arra figyeltünk, a munkák ne szeptemberben, a csúcsforgalomban induljon. Októberre tervezzük” – válaszolta.

Mészáros János Tibor: az állami támogatás alakulása hogyan befolyásolja a cég munkáját? „Tavalyig kaptunk az államtól és az önkormányzattól is támogatást, az előbbi az idén megszűnt. A megyei jogú városok, így mi is, ugyanabban a cipőben járunk, összesen 9 milliárd forinttól estünk el. Közösen írtunk levelet a minisztériumnak, hogy rendezzék ezt a problémát. De ennek ellenére Miskolcon nem kérdés, hogy a közösségi közlekedésnek meg kell maradnia. A kérdés az, hogy a jelenleginél mikor tudunk majd jobb szolgáltatást nyújtani” – mondta Devecz Miklós.

Eddig lekövették

Ha már a szolgáltatás került szóba, Nagy István azt kifogásolta, hogy Dél-Kiliánba miért jár öt járat – egy villamos, négy busz –, míg Diósgyőrbe csak kettő jut, pedig ott többen élnek. „Rómát sem egy nap alatt építették... Nagyon régen készítettek Miskolcon úgynevezett háztartás felvételt, ami nem csupán az utazók szokásait méri fel, hanem azokét is, akik nem veszik igénybe a közösségi közlekedést. Mivel ilyen felmérés nincs, így egyelőre csak lekövetjük az eseményeket. De most – egy projekt keretében – majd készül ilyen. Ez alapján nagyobb, de egyelőre nem átfogó változás várható majd az őszi menetrendben” – magyarázta. Kerek István az MVK-s beruházások műszaki problémáira hívta fel a figyelmet, illetve arra, hogy a jövőben a műszaki átvételre nagyobb hangsúlyt kellene fordítani. „Hasonló a véleményem nekem is. Korábban egy nagy építőipari cég vezetője is voltam, így az építési ügyekhez is értek valamelyest, nehéz »megvezetni «. Persze, amit már átvettünk, ott nehezebb a helyzet, de a későbbiekben odakoncentrálunk jobban a műszaki átvételre” – fogalmazott. Kerek István vetette fel azt is, hogy a régi gyárak vasúti kapcsolatait hogyan lehetne hasznosítani, egyáltalán mennyire van napirenden ez a kérdés. „Hamarosan készül egy tanulmány, amely a jelenleg nem használt kötöttpályás hálózat közlekedésbe való bekapcsolását vizsgálja majd” – ismertette.

ÉM-NSZR


Szinte már várjuk, hogy rajta kapaszkodjunk amint a vezető odatapos neki a Győri kapuban. Újabb videó került fel a prototípusról, hallgassa meg hogy muzsikál a síneken!

Plzen, Miskolc – A csehországi Plzenben továbbra is tesztelik a leendő miskolci Skoda villamost, amelyről már videó is található a világhálón.

Plzen, Miskolc - A csehországi Plzen utcáin már látható a leendő miskolci Skoda villamos.

 


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában