Helyi közélet

2013.03.27. 11:20

Épül az elkerülő, de a lábak elmaradnak?

Miskolc, Felsőzsolca - Kit véd meg az árvíztől a jövőre elkészülő miskolci elkerülőút?

Miskolc, Felsőzsolca - Kit véd meg az árvíztől a jövőre elkészülő miskolci elkerülőút?A kormány tavaly ősszel kiemelt közlekedési projektté nyilvánította a Miskolcot északról – az M30-as gyorsforgalmi út és a 26-os főút között – elkerülő út kivitelezését, amelynek értelmében gyorsított eljárással folyik a 12 milliárd forintos projekt előkészítése. A tervek szerint az építés ez év első felében kezdődik meg és várhatóan 2014-ben be is fejeződik.

A beruházás az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg 85 százalékos európai uniós, 15 százalékos hazai forrás segítségével.



Kit véd az árvíztől?

Mint tavaly ősszel elhangzott, a kétszer egy sávos út a mértékadó árvízszint fölött egy méterrel halad, így árvízvédelmi töltés szerepet is betölti, Miskolc, Felsőzsolca mellett Arnótot is megvédi az árvizektől. Ennek ellenére többen kételyeiket fejezik ki az út árvízvédelmi szerepével kapcsolatban. Hiszen 2010-ben nem a Sajó főmedre, hanem a Kis-Sajó okozott árvizet és öntötte el – többek között – Felsőzsolcát. Az új út pedig a Kis-Sajó esetleges áradása esetén Miskolcot és a város határában lévő – korábban nagyvízi mederbe épült – nagyáruházakat megvédené a víztől, de Felsőzsolca az út másik – Kis-Sajó felőli oldalán található.

Elmaradt beruházások

A 2010-es nagyárvizet követően Illés Zoltán szakállamtitkár több alkalommal kijelentette, hogy az áruházak környékén vissza kell mélyíteni a terepet és aláfúrni a 3-mas utat, hogy elfolyása legyen egy esetleges árvíznek és arról is szó volt, hogy az elkerülőút megépítését csak abban az esetben engedélyezik, ha az lábakra épül. A mostani tervekben azonban erről szó sincs.

ÉM-SZB

Híd, csomópont, felüljáró

A tervezett új út csaknem hat kilométer hosszúságban épül meg, a szakasz tartalmaz egy kétszer ötvenkét méteres nyílású Sajó-hidat, egy csomópontot autópálya felüljáróval, illetve négy földút csatlakozást.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában