Helyi közélet

2013.02.27. 15:48

Megkezdődhet az ESR-112 kiépítése

Budapest, Miskolc - Közbeszerzési jogorvoslati kérelem hátráltatta a segélyhívó rendszer kiépítését. Az új határidő: december 31.

Budapest, Miskolc - Közbeszerzési jogorvoslati kérelem hátráltatta a segélyhívó rendszer kiépítését. Az új határidő: december 31.Megkezdődhet Magyarországon az Egységes Segélyhívó Rendszer (ESR) infokommunikációs alrendszerének kiépítése, miután a projektet irányító konzorcium kihirdette a pályázat győztesét, közölte lapunkkal a konzorcium kommunikációs munkatársa. A 2011-ben indult ESR-112 projekt keretében a nyertes M&S cég feladata lesz, hogy olyan európai színvonalú, komplex infokommunikációs rendszert valósítson meg, amelynek eredményeképpen - más európai országokhoz hasonlóan - a segítségnyújtás folyamata egyszerűbbé válik és gyorsabb lesz, mint azt a jelenleg működő rendszerek lehetővé teszik.

A Közbeszerzési Döntőbizottság február 25-i határozata szerint – miután a közbeszerzési jogorvoslattal élő Enterprise Group visszavonta kérelmét – elhárult az akadály az ESR hívásfogadó központjainak kialakítása elől, így a konzorcium hamarosan megköti a szerződést a pályázat nyertesével. Az M&S cég hívásfogadó központok infokommunikációs rendszerét építi ki. Az új rendszer egész országra kiterjedő bevezetése komplex, bonyolult feladat, így a kulcsmegoldások szállítóját egy összetett közbeszerzési eljárás során választották ki.

A 112-es segélyhívószám már 1999 óta működik Magyarországon, ingyenesen hívható vezetékes vagy mobiltelefonról. Itthon a 112-es hívószám bevezetése óta csak egy háttér-infrastruktúra nélküli, telefonos szolgáltatás. A tervezett, európai színvonalú segélyhívó rendszer valós idejű adat és hangkapcsolatot (telefon, eCall, SMS, MMS, internet stb.) biztosít majd a lakosság, a készenléti szervek érintett szereplői: irányítók és végrehajtók között.

Az ESR megvalósításáért felelős konzorcium a vállalkozóval együttműködve, mind a nemzeti segélyhívószámok (104, 105, 107), mind pedig az Európai Unióban kötelezően használt, 112-es hívószám fogadására képes hívásfogadó központok informatikai, valamint a rendőrség és a katasztrófavédelem kapcsolódó kommunikációs technológiájának korszerűsítését hajtja végre. A rendszer kiépítése nem befolyásolja hazánkban a készenléti szervek munkáját és a segítségnyújtás folyamatát, hiszen a 112-es szám mellett a 104, 105, 107 is folyamatosan hívhatóak lesznek az ESR elkészültéig és azt követően is.

A rendszer bevezetésének legfontosabb előnye, hogy a készenléti szervek munkája összehangoltabbá és összességében gyorsabbá válik, valamint a lakosságnak hosszú távon elég lesz egyetlen számot – a 112-t – megjegyeznie. A Miskolcon és Szombathelyen kialakított hívásfogadó központokban képzett operátorok segítik majd a segítségnyújtás hatékonyságát. A közbeszerzési eljárás elhúzódása miatt a kormány ez év március 31-ről, december 31-re módosította az ESR kiépítésének határidejét.

ÉM-SZP

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában