Helyi közélet

2012.03.13. 09:55

Olvasói levél: Néhány gondolat az MVK-ról

Miskolc - "Elégedett a miskolci közlekedéssel? Mit változtatna rajta?" - tettük fel a kérdést a szerdai vitafórumunk kapcsán. Olvasóinktól özönlenek az észrevételek a témával kapcsolatosan.

Miskolc - "Elégedett a miskolci közlekedéssel? Mit változtatna rajta?" - tettük fel a kérdést a szerdai vitafórumunk kapcsán. Olvasóinktól özönlenek az észrevételek a témával kapcsolatosan.

  • A 20-as busz Búza téri kitérője teljesen felesleges, akkor már helyette ésszerűbb lenne, ha az egyetem főbejáratát érintené.
  • A 12-es busz az Egyetemváros irányába a Petőfi tér helyett a 20-assal hasonlóan a Miskolc Plaza megállóban állhatna meg, hiszen így az 1-es, 1A-s buszokkal lenne közös megállója.
  • Elfogadhatatlan, hogy hétvégén az egyetemre egyáltalán ne menjen be busz, csak érintse, hiszen a levelezős hallgatók, dolgozók miatt erre szükség lenne vagy éppen a különböző rendezvények miatt, mint pl. az ásványfesztivál. Ezen a hétvégén a 22-es buszt be is kellett indítani, vagyis ez az ötlet is megbukott.
  • A menetrend kiegészítés szánalmas, hiszen a régivel együtt érvényes, ráadásul betétlapok is kellenek az új változások miatt. Az MVK történetének legszínvonaltalanabb menetrendje a mostani.
  • Több buszmegállóban, különösen a Megyei Kórháznál naponta többször (különösen a reggeli órákban) okoz gondot a buszok feltorlódása. Gyakran 4 busz is áll a megállóhelyen úgy, hogy az első három Volános járat (mellesleg a legtöbben felszállók, akik csak a Búza térig mennek). Emiatt a városi buszokra a felszállók vagy lekésik vagy fel sem tudnak szállni a várva várt 12-esre, 14-esre. Ez részben az autóbuszvezető hibája is, hiszen a zebra nem megállóhely.
  • Az utóbbi időben nagyon gyakori tapasztalat a buszok indulási idejének menetrendtől való eltérése. Vagy hamarabb, vagy később indulnak el a végállomástól (pl. Avas kilátó, Repülőtér). Így, hogy a járatok még ritkábban járnak erre különösen oda kellene figyelni, illetve a menetidő betartására.
  • A járatritkítások miatt (pl. 35-ös busz) a buszok zsúfoltabbak, nehezebb „elsőajtózni” is, sőt sok esetben lehetetlen, aminek hatása, hogy több a bliccelő, ráadásul a ritkítások miatt utasok fognak elpártolni az MVK-tól, tehát kevesebb lesz a bevétel és így újabb leépítések kellenek majd. Ha az a cél, hogy le kell építeni a miskolci tömegközlekedést, akkor jó az irány.
  • Miskolc az egyetlen nagyváros, ahol a helyi közlekedési cég vezérigazgatója nem az adott városban lakik, tehát felvetődik a kérdés, hogy a miskolciak, illetve az itt utazók miért egy olyan embert fizetnek, aki még csak nem is a régióban él?
  • - Boros István, Miskolc -

    Önnek is van észrevétele?

     

     Várjuk önöket a március 14-én, délután 3 órakor kezdődő nyilvános rendezvényünkre, az Ifjúsági és Szabadidő Házba (cím: Miskolc, Győri kapu 27).  Észrevételeket előre is fogadunk az [email protected] elektronikus címre.

    Miskolc - A miskolci tömegközlekedéses felhívásunk hatására záporoznak a javaslatok, vélemények Olvasóinktól. Ezekből szemezgettünk.

    Ezekre a kérdésekre keressük a választ az Észak-Magyarország következő nyilvános fórumán, amelyre várjuk a lap olvasóit és mindazokat, akiknek van mondanivalójuk a megújult és átalakított miskolci tömegközlekedésről. 

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában