Helyi közélet

2012.02.03. 17:08

Miért nem fűtik a buszokat?

Miskolc - Mínuszok, fagyok, hideg buszok, villamosok.

Miskolc - Mínuszok, fagyok, hideg buszok, villamosok.

„Ma reggel mínuszok repkedtek, fagyos reggelre ébredtünk. A 35-ös buszon nem működik a fűtés, jégvirág rajzolódik ki az ablakon” – írta egyik agorázónk. Levelére többen is reagáltak, jelezve, hogy ők is tapasztaltak hasonlót: a buszok, villamosok hidegek. Ezen spórol az MVK Zrt.? – kérdezték, és kérdeztük mi is a közlekedési vállalattól.

Cégünkhöz is érkeztek utasészrevételek az autóbuszok fűtésével kapcsolatban az elmúlt napokban. Az észrevételek azonban nem adják meg pontosan, hogy mikor és melyik járművön érzékelték, hogy nem megfelelő a fűtés. A mai napon két szóló jármű esetében maguk a járművezetők is jelezték, hogy probléma van a fűtéssel ( MAN és Ikarus buszokon), ezeket ideiglenesen kivontuk a forgalomból javításra, helyükre megfelelően működő buszokat állítottunk be” – válaszolt Csontos Ágnes, a cég PR főmunkatársa.

A mai reggel 139 busz és 28 villamos indult el probléma nélkül, menetrend szerint. A jelenlegi hideg időjárási körülmények között az MVK Zrt. fokozottan figyel arra, hogy a menetrend szerinti közlekedést biztosítani tudja, kiemelt figyelmet fordítva az elmúlt napokban a járművek ellenőrzésére, többek között a fűtési rendszerekre, minden egyes elindult járaton biztosítva az utastéri fűtőradiátorok és befúvó motorok működőképességét. Azonban az utastéri hőérzet elégtelennek tűnhet, mivel a nagy hideg miatt a járművekben működő diesel motorok csak lassan képesek felmelegíteni fűtőradiátorokon keresztül a buszok légterét és ehhez még jön az a tény is, hogy mínusz 10-15 fokos külső hőmérséklet esetén a gyakori ajtónyitás miatt nem tud megfelelő hatékonysággal működni a fűtőrendszer. De típustól függően is eltérő lehet a buszok fűtése: amíg például egy Neoplan típusú buszokon melegebb van, addig az Ikarus 280-as autóbuszok esetében hidegebb van, hiszen csak a csuklórész előtt van gyárilag beépített fűtésrendszer. Sorolta Csontos Ágnes.

Azt is elmondta: a villamosok esetében más a helyzet, mert nagyobb hatékonysággal tudnak a fűtőrendszerek működni, így a külső hőmérséklethez képest körülbelül 10 fokkal melegebbre lehet fűteni a járműveket.

Hozzátette: arra kérik az utasokat, hogy amennyiben a járművek fűtésével kapcsolatos problémát tapasztalnak, jelezzék a Közönségszolgálati Irodán.

ÉM-NSZR

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában