Helyi közélet

2012.02.14. 07:59

A Shinwa éve lehet az idei is

Miskolc - A válság ellenére folyamatosan bővül és fejleszt a Shinwa.

Miskolc - A válság ellenére folyamatosan bővül és fejleszt a Shinwa.A gazdasági válságot követően több, autóipari beszállítással foglalkozó cég ment tönkre Európában. A leépítések a Magyarországon működő vállalkozásokat sem kímélték. A Shinwa Magyarország Precíziós Kft. azonban a kezdeti visszaesést követően növelni tudta piaci részesedését, és dinamikusan növeli dolgozói létszámát is. Abban bíznak, hogy 2012 is a Shinwa éve lesz.

Autóipari beszállítók

Bottyán Zsolt gyárigazgató az Észak-magyarországi Műanyagipari Klaszter éves közgyűlése apropóján múlt pénteken tartott tájékoztatón elmondta: az 1998. február 16-án alapított társaság japán tulajdonosa a Shinwa Company Limited (2004-től Shinwa International Holding Ltd.). Az anyavállalat célja a magyarországi beruházással az európai partnerek jobb, hatékonyabb, gyorsabb kiszolgálása volt. A miskolci gyáregységben több részleg üzemel: összeszerelő, műanyag-feldolgozó, festő és lézergravírozó üzem.

Mint elhangzott, a Shinwa Kft. a kezdetektől második körös autóipari beszállítóként működik. Az első időszakban személygépkocsik szórakoztató elektronikai berendezéseinek, azaz kazettás lejátszóinak mechanikai főegységeit, alkatrészeit gyártotta, illetve szerelte össze. Ma már főként a műszerfal részét képező cd lejátszó- és klímavezérlő előlapok és a hozzájuk tartozó gombkészletek fröccsöntésével foglalkozik a társaság, amelyeket a legmodernebb autóipari szabványoknak megfelelő felületkezelést (festés, lézerezés, tamponnyomás) követően készre szerel.

Ők gyártják és szerelik az előlapokat a Mercedes A, B, C és E osztályokba, a Smartba, a Skoda Octaviába és a Suberb-be, a Fiat Punto Evoba, Doblóba és Ducatóba, az Opel Zafirába, a Toyota Avensisbe és a Honda Civicbe is.

Folyamatos a felvétel

Bottyán Zsolt azt is elmondta, hogy a válság elején létszámcsökkentésre kényszerültek, így 2009-ben 357-en dolgoztak a gyárban. Jelenleg azonban 800 alkalmazottal üzemel a Shinwa, és a felvételek folyamatosak – épp ma reggel kapott az egyik részlegvezetőtől 24 ember felvételére vonatkozó igényt.

– A válság minket is megviselt, de nem óvatosságra intett, hanem előre menekültünk. Ennek köszönhetően jelentős megrendeléseket kaptunk, 20 új projektünk lett, és az elmúlt két évben a terv felett tudtuk növelni az eredményeket – jelezte Bottyán Zsolt. Hozzátette: a kapacitás bővítése érdekében ebben az időszakban több mint 5 millió dollárt (1,1 milliárd forintot) fordítottak beruházásokra, fejlesztésekre, s idén további 1,5 millió dollárt (mintegy 350 millió forintot) költenek ilyen célra. Kérdésünkre elmondta: 5 új fröccsöntő gépet vásároltak, egy úton van és további 6 vételét tervezik erre az évre. Emellett festőgépet vásároltak és az ehhez tartozó infrastrukturális fejlesztéseket, valamint automata ellenőrző rendszert valósítottak meg.

A gyárigazgató büszkén mondta, hogy míg az anyavállalat Ázsiában, addig a Shinwa Magyarország Európában piacvezető, amit jól mutat, hogy a Daimler első három beszállítója között tartják számon őket.

Bottyán Zsolt kérdésre válaszolva elmondta, mint sok nagyvállalatnak, nekik is problémát jelent a megfelelő szakemberek alkalmazása. Elsősorban fröccsöntésben jártas, illetve szerszámtervezésben és - karbantartásban megfelelő ismeretekkel rendelkezőkben van hiány, de a betanított munkások terén sem sokkal jobb a helyzet. Ráadásul a jövőben szeretnék bővíteni a mérnökgárdát.

– Már eddig is több eszköz van, amit mi fejlesztettünk. Ezek tervezése részben itt, részben Szingapúrban történt – magyarázta.

ÉM-UM


4 kérdés – 4 válasz a gyárigazgatótól

- A Shinwa jó eredményei az autóipar fellendülését is jelentik?

Mi döntően felsőkategóriás autókba gyártunk, ezért másképp érzékeljük a dolgot. Ráadásul az autóipari sajtosságokból adódóan 2017-ig van szerződésünk az említett új projektekre.   

- Dolgoznak helyi beszállítókkal?

Több területen – például csomagolás, szerviz és karbantartás – igyekszünk helyi beszállítókkal szerződést kötni.

- Milyen darabszámot állítanak elő évente?

Azt tudom, hogy csak a Mercedesnek 400 ezer előlapot gyártunk.

- Milyen az átlagéletkor?

Bár sok olyan munkatársunk van, aki mostanában megy vagy ment nyugdíjba, de nagyon sok a fiatal, a 20-30 év közötti. És nagyon sok a nő, akik – tapasztalatunk szerint – precízebbek és alaposabbak a férfiaknál.


2 dolgozó – 2 vélemény

Tóthné Nagy Ágnes:

Régen az LKM-ben kezdtem és onnan akartam nyugdíjba menni. Szerettem ott dolgozni, de az élet mást hozott. Két év munkanélküliség után 6 hónapja sikerült itt elhelyezkednem operátorként. Előtte sok helyen próbálkoztam, tanfolyamokat is végeztem (dajkaképző, vagyonőr, angol alapfokú, ECDL) részben támogatottan, részben saját pénzből, de sehol nem tudtam elhelyezkedni ezekkel.   

Szilágyi Béláné:

Egy éve dolgozom a Shinwánál. Előtte vendéglátós volt, télen Ausztriában, nyáron a Balatonnál. Ám úgy alakult a helyzet, hogy munka nélkül maradtam. Nyugdíj előtt állok, így igyekeztem hamar munkát találnia. Eredeti szakmám műanyag-feldolgozó, és ebben is dolgoztam sokáig, nem jelentett újdonságot az itteni munka. Szeretem ezt csinálni, így túlórát is szívesen vállalok, ha van rá lehetőség.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában