Helyi közélet

2010.05.03. 19:44

Életre kelnek a szárnyvonalak?

<p>Miskolc, Putnok, Rudabánya, Budapest - Nem az itt élők érdekeit figyelmen kívül hagyva kell spórolni!</p>

Azok a politikai erők, amelyek vasútvonalakat zártak be az elmúlt nyolc évben Magyarországon, megsemmisültek – jelentette ki Navracsics Tibor, a második Orbán-kormány kijelölt miniszterelnök-helyettese Zircen a Cuha-völgyi vasút megmenekülése kapcsán rendezett ünnepségen. Hozzátette: a választópolgárok gondolták úgy, hogy hazánknak van jövője, amely nem a felszámolásokon keresztül, hanem a bővülésen, a fejlesztéseken keresztül vezet majd.

A mellékvonalak megszűnése megyénkben a Kazincbarcika–Rudabánya, a Hejőkeresztúr–Mezőcsát, az Abaújszántó–Hidasnémeti és a Putnok–Szilvásvárad közötti szakaszt érintette. Már a szüneteltetési tervezet ellen azonnal tiltakoztak és összefogtak a környező települések, a civilek és az utasok, mert úgy gondolták: ezeket a vasútvonalakat nem szabad veszni hagyni, Magyarország évszázados vonalait továbbra is használniuk kell. Nem az itt élők érdekeit figyelmen kívül hagyva kell spórolni!

Új helyzet

A mostani új helyzetben is megszólaltatjuk az érintetteket. Tamás Barnabás, Putnok polgármestereként is azért harcolt, hogy megmentse az ország legszebb fekvésű szárnyvonalát. A térség országgyűlési képviselőjeként többet tehet az ügy érdekében. –Mindig is azt mondtuk, hogy nem szabad megszüntetni a Putnok–Szilvásvárad vasútvonalat–jelentette ki Tamás Barnabás. Minél előbb vissza kell állítani, hogy a nyári szezonban bekapcsolódhasson e régió is az idegenforgalomba. Nemcsak a személyszállítás miatt van szükség erre a szakaszra. A foglalkoztatás szempontjából is fontos ez a szárnyvonal, mert az alépítmény felújításához az unió biztosít forrásokat, csak pályázni kell. Itt sok szakképzetlen munkaerő tevékenységét is igénybe lehetne venni. Az sem mellékes tényező, ha így maradna a pályaszakasz, akkor szétlopnák az egészet.

Szobota Lajos, Rudabánya polgármestere bizakodó a változásokat illetően:–Gyakorlatilag már várható, hogy a nyers gipszkő, a dolomit és mészkő bányászatával, feldolgozásával, a vakolatok, ragasztók gyártásával foglalkozó RUDAGIPSZ-MIX Zrt. megkezdődő fejlesztései indokolttá teszik a vasúti szállítást– érvelt a városvezető. A teherszállítás indul be előbb, hiszen a céghez el kell juttatni a különféle anyagokat, hogy aztán megtörténjen majd az árukiszállítás is. Ezek után pedig nem odázható el tovább a személyszállítás visszaállítása sem. Megkerestük Mezőcsát polgármesterét, dr. Domján Lászlót is, de nem kívánt nyilatkozni e témában.

A vasút reneszánsza

Dr. Ódor Ferenc, a megyei közgyűlés elnöke szerint a reneszánszát éli a vasút a világban.–A tömegközlekedés irányába való elmozdulást indokolják az egyre emelkedő benzinárak és a növekvő széndioxidkibocsátás megakadályozása is –fogalmazott dr. Ódor Ferenc. Nem mondjuk, hogy a szocialisták vasútellenesek, mert az InterPici sikeres bevezetése Horn Gyula nevéhez fűződik, de közben megroppant valami náluk. A szárnyvonalak megszüntetése nagy csapás volt a vidéken élők számára. Hidasnémetiben gyakorta 15-20 utas is felszállt a vonatra, minél hamarább vissza kell tehát állítani Abaújszántóig a vonalat. Márcsak a Boldogkői Vár megközelítése miatt is. A Mezőzombor-Sátoraljaújhely szakasz bővítése, villamosítása sem halogatható tovább. Akárcsak a több évtizedes szerelvények lecserélése sem. Szükség van a Putnok–Szilvásvárad, a Rudabánya-Barcika és a Hejőkeresztúr-Mezőcsát vasútvonalra is, ez nem okozhat gondot a MÁV-nak.

Érdeklődésünkre a Fidesz–sajtóirodától olyan választ kaptunk, hogy csak a kormány megalakulása után nyilatkoznak az ügyben.

BGy

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában