Helyi közélet

2010.03.23. 20:34

Utasnál bérlet - sofőrnél telefon?

<p>Miskolc - Mobilozhat-e a járművezető? Mármint ha a tömegközlekedési eszközön dolgozó MVK-munkatársról van szó.</p>

Egy miskolci utast meglepett, sőt, megdöbbentett, hogy amikor felszállt az egyik járatra, a sofőr nem az ő általa kötelességszerűen felmutatott utazási igazolványt ellenőrizte, rá se nézett: telefonált. Szabad-e ilyesmit tennie? - érdeklődik általunk az érintett panaszos, egyszersmind arról, támogatja-e a szolgáltató, hogy dolgozói "oda se bagózzanak" ügyfeleikre.

Mindkét kérdésre tulajdonképpen egyszerű és egyértelmű a válasz, amint azt postafordultával meg is kaptuk az MVK Zrt. illetékeseitől: nem szabad, és nem helyes. Mindazonáltal tudatában vannak a cégnél, hogy előfordulnak efféle szabálytalanságok, s törekednek rá, hogy az esetek számát minimalizálják. A konkrét ügyben vétkes munkatárs, ha beigazolódik vétke, büntetésre számíthat. Az esetet vizsgálják.

Villamoson "fülessel sem"

A KRESZ maga is tiltja a közúti járművezetők számára a menet közbeni mobilelefonálást, mint közismert, s ebbe beletartoznak az autóbuszok is. Ettől függetlenül az MVK-nak megvan a maga belső szabályzata is ("Helyi autóbuszközlekedés forgalmi utasítása"), amelynek 86. pontja ugyanezt szögezi le: "Az autóbusz vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. Kihangosító, vagy csak az egyik fülét igénybe vevő headset használata azonban megengedett." A kocsi álló helyzetében, például a végállomáson parkolva van lehetősége a sofőrnek sürgős telefonálási tennivalóit lebonyolítani.

A villamosoknál még tisztább és szigorúbb a képlet: ott a járművezetőknek kerek-perec tiltott a telefonálás, headsettel is. ("F1.-F2. forgalmi utasítás".) A fentiek betartását a társaság rendszeresen ellenőrzi - sok más belső előírás érvényesítése mellett - a járatokon zajló úgynevezett vonali ellenőrzések keretén belül, továbbá a menetirányítók, csoportvezetők közreműködésével. Vétség esetén szankciók következnek.

Kiemelt figyelemmel

Ugyancsak hibázik az a dolgozó, aki az utasokat, úgymond, semmibe veszi, azaz nem figyel rájuk, nem igyekszik mukája során a utazóközönséget a megfelelő és elvárható módon kiszolgálni. Az ilyesmi természetesen kevésbé tehető objektívvé, nem vonatkoztathatók rá szikár szöveges előírások, ám az MVK-nál a kommunikációra, az ügyfelekkel való kapcsolattartásra több éve kiemelt figyelmet fordítanak. A járművezetők (akárcsak a jegyellenőrök) az utóbbi időben többszöri kommunikációs, viselkedési tréningeken vesznek részt. Ily módon igyekszik a szolgáltató mérsékelni az óhatatlanul felmerülő problémás esetek számát.

(JLI)


1910-es miskolci villamos Szentendrén

boon | 2010.03.23 10:43

Szentendre – A Duna parti településen, a Városi Tömegközlekedés Múzeumában rengeteg miskolci emlék található. A múlt héten miskolciak látogatták meg a helyet.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában