Helyi közélet

2009.12.11. 07:58

Lehet egy kicsivel több?

<p>Miskolc, Saj&#243;szentp&#233;ter - Az &#250;j<br /> &#233;v &#250;j jegy- &#233;s<br /> b&#233;rlet&#225;rakat is hoz. Dr&#225;g&#225;bb<br /> lesz a k&#246;zleked&#233;s 2010-ben.</p>

Sajószentpéterről

jár be dolgozni Miskolcra mindennap

Iklovics Ildikó, aki

felháborítónak tartja, hogy

február 1-jétől a

Volán-társaságoknál

és a MÁV Startnál

tarifaemelést terveznek.

Ildikó havi buszbérlete

10 600 forintba kerül, igaz, ennek 80

százalékát a munkahelye fizeti.

Leginkább attól fél, hogy az

emelés után a cég már nem

vállalja tovább a

hozzájárulást.

A MÁV-nál és

Volán-társaságoknál

januártól a

menetjegyekért 15, a

bérletekért 10

százalékkal kell majd többet fizetni

, jelentette be a napokban Hónig

Péter közlekedési

miniszter. A tarifaemeléstől

tízmilliárd forint pluszbevételt

vár jövőre a

kormányzat, bár

szakértői számítások

szerint 16,7 százalékos emelésre

lenne szükség.

Január

közepén

A közlekedési

társaságoknál is csak annyit

tudnak, amennyit a szakminiszter bejelentett.

A Volán és MÁV

tarifáit miniszteri rendelet

szabályozza, az emelésről

várhatóan január

közepén döntenek, mondta lapunknak, az

Észak-Magyarországnak Ujj

Zsuzsa, a Borsod Volán

szóvivője. Ez a rendelet szól

majd a regisztrációs jegy

bevezetéséről is, aminek az lesz a

gyakorlati haszna, hogy felmérik, hány

utas utazik térítésmentes

jeggyel, azaz ingyen, ezzel segítve az

utazási finanszírozás jobb

tervezhetőségét. A

szóvivő hozzátette: mivel

2007-től a MÁV-nál

és Volánnál egységes

tarifarendszer működik, az emelés

egységes lesz mind a 24 Volán-

és a vasúti

társaságnál.

Utazni kell

Nem tart az utasszám jelentős

csökkentésétől az emelés

után Dikházi Tibor, a

MÁV területi

kommunikációs vezetője. Mint

fogalmazott, autót nem vehet mindenki, reggel

pedig el kell jutni valahogy a munkahelyre,

iskolába, délután pedig vissza. A

tarifaemelés

szolgáltatásbeli

színvonal-növekedést is hoz,

hívta föl a figyelmet a

kommunikációs vezető, az pedig arra

ösztönzi majd az utasokat, hogy a

vasúti közlekedést

válasszák. Dikházi

Tibor a színvonal

emelését célzó

intézkedési tervek között

említette a kiszámítható

menetrendet (tehát a késések

megszüntetését), a jó

csatlakozást, az egyre jobb műszaki

ellátottságot és az új

motorvonatokat, melyekből

térségünkbe is jut a

jövőben.



Tarifák az

MVK-nál

Braun Csaba, a

Miskolci Városi

Közlekedési Zrt.

szóvivője

A miskolci közgyűlés

jogköre, hogy döntsön az

MVK jövő évi

tarifáiról. Ez a

döntés a

következő

közgyűlési

ülésen meg is

történik.

Várhatóan nálunk

is lesz emelés, de

valószínű, hogy

kisebb mértékű, mint

a MÁV-nál

és a

Volánnál. A

jegy- és

bérletárakra,

valamint az MVK

gazdálkodására

vonatkozó

elképzelések jelenleg

tervezés alatt állnak. Az

idén minden bizonnyal

sikerül a nullszaldós

gazdálkodást

elérnünk.




Mennyi?

Ha Miskolcról Budapestre

utazunk

2009-ben
Volánnal: 2680

Ft

MÁV-val II. osztályon:

2920 FT

MÁV-val I. osztályon:

3650 Ft

Helyjegy: 390 Ft vagy 540 Ft

2010-ben

várhatóan
Volánnal: 3082

Ft

MÁV-val II. osztályon:

3358 Ft

MÁV-val I. osztályon:

4197 Ft

Helyjegy: 448 Ft vagy 621 Ft



Forrás:

Észak-Magyarország

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában