Helyi közélet

2009.12.01. 20:30

A busz megzöldült és -sárgult Miskolcon

<p>Miskolc - Az utasok meglep&#337;dtek, amikor a<br /> szok&#225;sos k&#233;k helyett egy<br /> z&#246;ld-s&#225;rga 14-es busz &#225;llt be a<br /> meg&#225;ll&#243;ba.</p>

Hogy került a zöld-sárga

„szabolcsi” busz Miskolcra, a

14-es vonalára? Vagyis: miért? Megveszi

az MVK? Hányat, miért, lesz-e

buszcsere? A kérdésekre

Csüriné Ficsura Andrea, a

közlekedési vállalat

marketingcsoport-vezetője válaszolt.

– Örömmel és

érdeklődéssel fogadták az

utasok november 27-28-án a Solaris Urbino 15

típusú autóbuszt, amit a Szabolcs

Volán Zrt. és a Prim Voll Trade Kft.

jóvoltából teszteltünk

Miskolcon – kezdte a

válaszadást a

marketingcsoport-vezető. Elmondta: A

próbaüzemeltetés célja az

volt, hogy a közlekedési vállalat

üzemi körülmények

között gyűjtsön tapasztalatokat a

Nyíregyházán

használt autóbusz műszaki

és forgalmi tulajdonságaival

kapcsolatban. A jármű tesztelése

menetrend szerinti közlekedésben

27-én a 12-es, 14-es, 14H-s és a 8-as,

másnap a 14-es és a 14H-s buszokon

történt.

Négy

lehajtható ülés

A Miskolc Városi Közlekedési

Zrt. elsősorban a csuklós

járművek kiváltásának

lehetőségét látja a 15

méter hosszú és három

tengellyel rendelkező autóbuszban –

tudtuk meg. A jármű 138

férőhelyes, benne 36 fix és 4

lehajtható üléssel. A

kapacitása miatt kifejezetten csuklós

viszonylaton tesztelték a buszt.

12-esként, 14-esként és

14H-sként is megállta a helyét, 80

százalék volt a

helykihasználtság benne. A buszt

vezetők szerint kanyarodáskor –

szóló autóbuszokhoz képest

– jelentős „farsepréssel”

(a hátsó rész

kifordulásával) kell számolni,

így nem minden vonalon célszerű

közlekedtetni. Ezzel együtt jól

kezelhető, modern autóbusszal

ismerkedhettek meg mind a közlekedési

vállalat dolgozói, mind a miskolci

utasok.

Hosszú

távon 100

Csüriné Fucsor Andrea

elmondta: a cég hosszabb távú

terveiben mintegy száz darab korszerű,

környezetkímélő

üzemű, alacsonypadlós autóbusz

beszerzése szerepel, vegyesen: midi,

szóló és csuklós

járműveké. A jelenlegi

autóbuszállomány 190

kocsiból áll, a járművek

életkora 9 és fél év, ami

magyarországi viszonylatban jónak

tekinthető, azonban korösszetétele

vegyes: az 1-9 éves járművek mellett

a 15-24 éves korcsoportból is

rendelkeznek még 40 járművel.

Legutóbb idén februárban

történt buszbeszerzés, akkor

került Miskolcra hat Plasma

típusú úgynevezett midibusz

(amelyek beszerzését szintén egy

tesztidőszak előzte meg). A

következő

autóbusz-vásárlások

tárgyában idén csak az

előkészítés indult be,

2010-ben várható új

járművek érkezése, az Ikarus

200-as családot kívánja az MVK

Zrt. mihamarabb kiváltani. Az

elhasználódott autóbuszok

cseréjével nem csak új és

modern, hanem a mozgásukban korlátozott

utasok számára akadálytalan

közlekedést biztosító

járművekkel gazdagodhat a városi

tömegközlekedés.

SZG

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában