2009.07.28. 15:06
Schengeni Délkör Felsőzsolcán
<p>Felsőzsolca - Tehetséges fiatal cseh,<br /> szlovák, ukrán, japán, francia,<br /> spanyol zenészek ültek a zenekar soraiban...</p>
Az I. Schengeni Délkör
fesztivál záróeseménye
a múlt héten volt
Felsőzsolcán, a Rendezvények
Házában. A fesztivál célja,
hogy a schengeni határok ne csak
politikai értelemben tűnjenek el, hanem
kulturálisan is közelebb kerüljenek
egymáshoz Európa fiataljai. Kassai
kezdeményezésre indult a
fesztivál, de túllépte
Szlovákiát, és már az
első alkalommal a schengeni határ
mindkét oldalát érintő
országok közös
fesztiváljává
vált. 205 résztvevő, 19 koncert, 9
fesztiválváros, 5500 kilométer
és körülbelül ugyanennyi
néző – számokkal így
jellemezhető a rendezvénysorozat.
Eurorochestries
A koncertkörút
záróeseményének, amit
Felsőzsolca önkormányzata
és a Miskolci Operafesztivál
Nonprofit Kft. szervezett, a felsőzsolcai
Rendezvények Háza adott otthont.
Tehetséges fiatal cseh, szlovák,
ukrán, japán, francia, spanyol
zenészek ültek a szimfonikus zenekar
soraiban, álltak szólistaként,
vagy kórusban a közönség
elé.
A nemzetközi színpadokat is megjárt
előadók és karmesterek olyan
koncertet adtak, melyet ritkán láthat a
zsolcai közönség. A
repertoárban szerepelt Rossini: Figaro
házasságának jól ismert
áriája Jakub Pustina
előadásában, aki már
Sydneyben is megmutathatta tehetségét.
Felhangzott Csajkovszkij D-dúr
hegedűversenyének mindhárom
tétele is.
Érdekes és kedves
„hangfoltja” volt a koncertnek, az
Eurorochestries-nek, vagyis az Ifjúsági
Zenekarok és Kórusok Nemzetközi
Fesztiváljára írt himnusza,
amelyet Claude Revolte, az elnöke
dirigált. Nem hiányzott modernebb zenei
mű sem, a Gyűrűk Ura filmtrilógia
egyik művét szólaltatták meg
az előadók.
A koncerten bemutatkozott Maribel Gonzalez
Diaz 15 éves spanyol latin
táncos is, aki tüzes
előadásával hatalmas sikert aratott
a közönség körében. Egy
ókori japán dal és egy
szlovák dal is felcsendült a Bécsi
Japán Diákzenekar és a
japán WA-ON kórus
előadásában.
„Húsz évvel a berlini fal
lebontása után, öt évvel
hazánk európai uniós
csatlakozása után ideje, hogy a schengeni
határokat valóban
átlépjük, s ehhez a kultúra,
a zene jó lehetőséget
kínál” – mondta
Bátor Tamás, az
operafesztvál igazgatója.