2008.11.10. 10:38
Túl mély, vagy épp hogy nem?
<p>Miskolc - Átadás előtt a 26-os út négysávosított szakasza. Az út mentén meredek és mély árok, amitől nem véd szalagkorlát. Pedig a héten már hivatalos átadás. A veszélyesnek tűnő szakaszokon pedig csak útjelző oszlopok....</p>
Az új utat, jóllehet a hivatalos átadása e hétre várható, már mint építési területet is használhattuk. Így volt alkalmunk elcsodálkozni az útpadka melletti, több méter mély „szakadékokon”, de még reménykedhettünk abban, hogy szalagkorláttal csökkentik a veszélyt. A napokban szembesülnünk kellett azzal, hogy csak a körforgó környékén építenek ki szalagkorlátot, egyéb szakaszokon pedig csupán útjelző oszlopokat állítanak fel. Ha ezeken valaki átrepül egy járművel, aligha ússza meg élve!
„Csak annak tűnik”
Vajon szakmailag nem tartják indokoltnak a szalagkorlátot? Netán túlságosan
Egyszer majd lesz
– Ugyanakkor a Közútkezelő, mint a majdani kezelő is jelezte, hogy a közlekedők biztonságérzete érdekében jó volna szalagkorlátot felszerelni.
Kiszámoltuk: ez közel 50 millió forintos költséggel járna. Az uniós forrásból megvalósuló 791,9 milliós beruházáson belül csak a két kilométeres útszakasz és a körforgó kivitelezés költsége 546 millió forint, ehhez viszonyítva tetemesnek mondható a szalagkorlát kiépítéséhez szükséges összeg, amit lehetetlenség kikalkulálni az EU-s csatorán érkező támogatásból. A Közútkezelő azonban hozzálát, hogy az EU-tól független forrást találjon hozzá.
Bízni lehet tehát benne, de a forgalomba helyezésig (a projekt végéig) nem valószínű, hogy sikerül előteremteni a szalagkorlátra valót – foglalta össze az irodavezető.
A megvalósítás költségei (millió Ft) |
Tervezés: 5 Közbeszerzés, versenyeztetés: 2,4 Építés: 546 |