Helyi közélet

2008.06.17. 17:31

Az ÉRV sikere:Nemzeti Minőségi Díj

<p>Kazincbarcika - Nemzeti Minőségi Díjat adományozott a nagy méretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában az ÉRV ZRt.-nek a miniszterelnök.</p>

A bíráló bizottság a társaság kiválóság kultúra terjesztésében elért eredményét, kiváló működését, minőség iránti elkötelezettségét, valamint a szolgáltatások színvonalának emelése érdekében kifejtett tevékenységét, ügyfél- és partner-központúságát ismerte el a díj elnyerésére való felterjesztő javaslatában. A díjat - amelyet ebben az évben a Herendi Porcelánmanufaktúra készített -, ünnepélyes keretek között június 5-én a Parlamentben vette át Kovács Zsolt vezérigazgató Kiss Péter kancelláriaminisztertől. A Nemzeti Minőségi Díjat egyébként még 1996-ban alapította a Magyar Köztársaság miniszterelnöke a kiemelkedő eredményt felmutató gazdálkodó szervezetek elismerésére. Azóta évente egyszer, három kategóriában - kis és közepes méretű termelő vagy szolgáltató szervezet, nagy méretű termelő vagy szolgáltató szervezet, közszolgáltatói szervezet - osztják ki ezt a rangos elismerést.

Mint az európai országok esetében általában, a Magyar Nemzeti Minőségi Díj is az Európai Kiválóság Díj modelljén alapul, ahol nem csak a termék, vagy a szolgáltatás minőségét díjazzák, hanem a teljes szervezet működését veszik górcső alá. Európában több mint 30 ország vette át az EFQM modell alkalmazását, azzal a jelentős céllal, hogy termelő – szolgáltató szervezeteik versenyképességét növeljék, illetve a működési kiválóság alapelveit egységessé tegyék. Magyarországon a díj meghirdetéséért a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a felelős, aki egyúttal a díj szervezését, a pályázatok kiírását, az értékelés tisztaságát és a Nemzeti Minőségi Díj Bizottság munkáját is felügyeli. Az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. is pályázatot nyújtott be nagy méretű termelő vagy szolgáltató szervezet kategóriában, a Nemzeti Minőségi Díj elnyerésére. Az NMD kritériumrendszere szerint összeállított, a módszertani fejlesztéseket és a hatékonysági mutatók javulását bemutató pályázati anyagot független, a minőségügy területén tevékenykedő szakemberekből álló team értékelte, akik a helyszínen is meggyőződtek a társaság szervezeti kultúrájáról, működéséről.

Az Észak-magyarországi Regionális Vízművek Zrt. 45 éves szakmai múlttal rendelkezik. Fő tevékenysége a víztermelés, -kezelés, -elosztás és a szennyvíz gyűjtése, kezelése. Szolgáltatási területe Heves, Nógrád és Borsod-Abaúj-Zemplén megyére terjed ki. Tevékenységüket a kiválóság kultúra szellemében végzik, törekedve a legmagasabb minőségi színvonalra, a lehető legjobb eredmények elérésére. Az ÉRV Zrt. legfőbb értékeinek a fejlesztésorientáltságot, az ehhez alapot adó innovativitást, a megbízhatóságot és a gazdasági stabilitást tekinti. Elsődleges stratégiai célnak az eredményes, a tulajdonos igényeinek megfelelő működés biztosítását tartják. Ezzel összefüggésben a működési területük bővítésére, ezáltal árbevételük növelésére, illetve költségeik csökkentésére törekednek.

Kiemelt céljuk a fogyasztók elégedettségének növelése, melyhez kapcsolódóan az eredményeket évente reprezentatív felmérés formájában vizsgálják. A fogyasztók elégedettségét leginkább a szolgáltatás színvonala határozza meg. Az ivóvíz minőségének jogszabályok szerinti biztosítása érdekében technológiájukat folyamatosan fejlesztik. Ennek keretében legutóbb a Lázbérci Vízművükbe olyan szűrőrendszert építettek ki, amely a vegyszerfelhasználás csökkentése mellett, az előírtnál is jobb minőségű ivóvizet biztosít a fogyasztóknak.

A működés kiválóságának biztosítása, a folyamatok hatékonyságának növelése érdekében modern irányítási módszereket alkalmaznak, és gondoskodnak a működéshez szükséges erőforrások megfelelő időben történő rendelkezésre állásáról. Az ÉRV Zrt. folyamatszemléletű irányítási rendszerének alapja az ISO 9001:2000 szabvány szerint kiépített és működtetett minőségirányítási rendszer. A folyamatok működését korszerű információs rendszerek kiépítésével segítik. A LIBRA rendszer a gazdasági-, a MIR rendszer a műszaki-, míg a VIP rendszer a humánpolitikai terület működését fedi le, hatékonnyá téve az adatok feldolgozását, továbbítását és tárolását.

Az ÉRV Zrt. A Nemzeti Minőségi Díj elnyerésével tagja lett a Nemzeti Minőség Klubnak, amely a korábbi győztesek, egymástól tanulni tudó és akaró szervezetek igényes közössége. A klub a teljesség igénye nélkül olyan elit szervezeteket tud tagjai között, mint a Pick Szeged ZRt., a T-Mobil, az Ericsson Távközlési Kft., az E-ON Zrt., a TVK Zrt., vagy a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. A díj elnyerése jelentős erkölcsi-működési siker, de egyben kötelesség, és elkötelezettség az ügyfelek irányában - jelentette ki Kovács Zsolt vezérigazgató. A barcikai társaság magasra állította saját minőségi mércéjét, és megmutatta képes kiváló eredményeket elérni Észak-Magyarországon is. A vezetők és a dolgozók mindannyian úgy gondolják, hogy nyerni nagyszerű dolog, de tudják: a sikereken nem lehet megpihenni, a működési kiválóságot megtartani, fejleszteni kell, és ezzel a fogyasztók is csak nyerhetnek.

B. Gy.


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában