Helyi közélet

2008.05.20. 09:47

Olvasói levél: No tolerancia, maximum bevétel

<p><EM>Belátom,hogy a legegyszerűbb dolog az autósok megbüntetése,mert könnyű a tettenérés,a bizonyítás.A víz is arra folyik,ahol a legkisebb az ellenállás. </EM>Olvasónk írta.</p>

Olvasom az ÉSZAK-ban,hogy már az első négy napban is milliókat lehet begyüjteni az államkasszába az autósok szabálytalankodásából. Minek nekünk a konvergencia program, a megszorítások, ha ilyen könnyen is lehet a költségvetést töltögetni.

Elég lesz szigorúan folytatni az autósok ellenőrzését folyamatosan, és csökkenni fog az államháztartás hiánya. Meg kell vallanom,hogy egyetértek a szigorítással mint gyakori autós közlekedő.Engem is nagyon idegesít, amikor szabályosan közlekedem,és elhúznak mellettem jóval a megengedett sebesség fölött,különösen a nedves úton,és sárral beterítik a szélvédőmet.

Példáúl Miskolcon a cementgyár és Búzatér közötti rövid úton átlagban 8-10 ilyen közlekedő partner akad.Van aki szlalomozik,index nélkűl elém vág úgy hogy csak fékezéssel tudom elkerülni a koccanást. Az pedig,hogy valaki 50 helyett 109-el megy,felháborító felelőtlenség, a 130 000 Ft-os büntetés is kevés. Ilyenkor szotam mondani,hogy fegyelmezett országban szeretnék élni végre.

És ami nem tetszik. Miért csak az autósokat büntetik? Azokat is büntetni kellene, akik nem képesek megtanulni megfelelő utat építeni.A keréknyomba épített aknafedelek nem az út síkjában vannak.Olyan ez, mintha periódikusan nagykalapáccsal vernék a futóművet. Aki félti az autóját, gyakran rámegy a záróvonalra, vagy a sávokat elválasztó vonalra. Ez is balesetveszélyt rejt magába. Több helyen a bitumen keresztbe megreped, ami szintén üti a futóművet. Kérdezem én: Ausztriában miért nincs lesüllyedt aknafedél, vagy repedt bitúmen?

Javasolom, hogy a befolyt büntetésekből küldjék ki Ausztriába tapasztalatcserére az illetékes útépítőinket, hogy tanulják meg legalább utólag a helyes aknafedél beépítést és a megfelelő bitúmen keverék elkészítését,
amelyik nem reped.Probléma van az utóbbi néhány évben az útjelek,vonalak festésével. Alig tartanak néhány hónapig,mintha vízfestékkel festették volna.A tartós festést már az "átkosban" is feltalálták,évekig tartott.

Jó lenne,ha a munka átvevője azt is megvizsgálná,hogy milyen festéket használtak és milyet számoltak el. Az átvétel helytelen módon történik példáúl az aknafedeleknél is.Menet közben is ellenőrizni kellene a beépítést. Egyszer láttam egy aknafedélkeret beépítést útfelújításnál, mondhatom nevetséges munka volt, talán a lovaskocsik alatt nem sűlyedt volna be.

Belátom, hogy a legegyszerűbb dolog az autósok megbüntetése, mert könnyű a tettenérés, a bizonyítás. A víz is arra folyik, ahol a legkisebb az ellenállás.

Ez viszont nem ok arra,hogy a közlekedés egyéb hibáit büntetlenűl lehessen halmozni, ennek is meg kell találni a megfelelő ellenszerét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában