Gazdaság

2020.06.26. 10:00

Egyre jobban keresik a használt termékeket

A „kerékpár” keresőszónál két és félszeres növekedést mértek.

Forrás: Shutterstock

A hazai piacvezető apróhirdetési oldal és a GKI Digital közösen áttekintette a járványhelyzet e-kereskedelemre gyakorolt hatásait, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy a vásárlóerő gyengülése miatt a jövőben még inkább előtérbe kerülhetnek a használt termékek. Másfélszeres az ugrás az „ingyen elvihető” kulcsszavakra történő keresésekben, több házhoz szállítás, növekedés a látogatottságban és hatvan százalékos emelkedés az adásvételek számában – mutatta ki a vizsgálat.

Növekvő számok

A házhoz szállítás és a csomagautomata a két átvételi mód, amely a koronavírus időszakában is növekedni tudott, a harmadik fél által üzemeltetett átadópontok szerepe viszont jelentősen lecsökkent. A vásárlóerő gyengülése a használt termékek kereskedelmének növekedését is magával hozza: a havi 2,6 millió látogatót vonzó Jófogáson már most több mint húsz százalékkal több hirdetést adnak fel heti szinten a korlátozások bevezetésének első hetéhez képest. A heti látogatások száma a vírussal kapcsolatos a korlátozásokat megelőző hetekhez képest közel két számjegyű növekedésben van. Ugyanez a trend figyelhető meg a keresések számában is: a korlátozások bevezetésének első hetéhez képest mintegy 45 százalékkal nőtt, de a korlátozásokat megelőző hetekhez képest is közel 10 százalékos növekedésben van. Ami pedig a Jófogás legnépszerűbb keresőszavait illeti: három hónap alatt több mint másfélszeresére, csaknem 325 ezerre nőtt az „ingyen elvihető” kulcsszavakra történő keresések száma. Ezen túl pedig a korlátozások kezdetéhez képest – a kényszerű otthonléttel és a beköszönő jó idővel összhangban – a „kerékpár” keresőszónál két és félszeres, a „trambulin” keresőszónál hetvenöt százalékos, a „fűnyíró” keresőszónál pedig egyes heteken pedig csaknem háromszoros növekedést figyeltek meg.

(A borítóképen: Népszerű közlekedési eszköz lett a kerékpár)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!