Helyi gazdaság

2013.04.23. 14:36

GfK: átalakulóban a szerszámgéppiac

Budapest, 2013. április 23., kedd (MTI) - Visszaesett tavaly az elektromos szerszámgépek piaca, ami az elhúzódó gazdasági válságnak tudható be, emellett csökkent a barkácsáruházak súlya az egyik szereplő távozása után, és ez a trend várhatóan az idén is folytatódni fog - állapítja meg a GfK Hungária a kedden közölt felmérésében.

Budapest, 2013. április 23., kedd (MTI) - Visszaesett tavaly az elektromos szerszámgépek piaca, ami az elhúzódó gazdasági válságnak tudható be, emellett csökkent a barkácsáruházak súlya az egyik szereplő távozása után, és ez a trend várhatóan az idén is folytatódni fog - állapítja meg a GfK Hungária a kedden közölt felmérésében.

A piackutató intézet adatai szerint az elektromos szerszámgépek forgalma értékben 2,7 százalékkal, az eladott darabszámot tekintve 7,3 százalékkal csökkent 2012-ben.

Az építőipar teljesítményének mélypontra süllyedésével a kedvezőtlen makrokörnyezet hatására a tavalyi évben az egyik nagy barkács-áruházlánc és egy hipermarket áruházlánc is kivonult a magyar piacról, az üzletek egy részét pedig mindkét esetben átvette egy-egy konkurens cég. Míg a barkácsáruházaknak sok esetben okozott nehézséget a potenciális vásárlók üzletekbe csábítása, addig a hipermarketek piaci hányada 2012-ben nőni tudott - értékben 5 százalékkal - az előző évhez képest.

A vizsgált termékkategóriák közül a fúrógépek a legkeresettebbek a forgalom értékét alapul véve, a darabszámokat vizsgálva viszont az alacsonyabb árfekvésű sarokcsiszolókból többet adtak el tavaly. A piaci visszaesés legnagyobb vesztese a fúrókalapács termékkategória volt.

A legtöbb árucsoport esetében megfigyelhető az akkumulátoros termékek növekvő aránya a vezetékes szerszámokhoz képest. E csoporton belül egyre népszerűbbek a - jellemzően drágább - lítium-ion technológiát alkalmazó termékek, míg a nikkel akkumulátoros termékek piaca folyamatosan csökken.

Az elektromos szerszámgépek átlagára 5 százalékkal nőtt tavaly, aminek oka részben az infláció, részben pedig az, hogy a barkácsáruházak évfordulós akciósorozatait kihasználva a hagyományosan erős márkák sikerrel növelték piaci részesedésüket. A legnépszerűbb termékek átlagára a nagyobb kategóriákban ugyanakkor az akciók miatt csökkent - jellemzően 5-10 százalékkal.

Jól teljesítettek a sajátmárkás termékek is, melyek forgalma 3 százalékkal bővült, az időszak nagy vesztesei pedig a kisebb márkák voltak 2012-ben.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!