Helyi gazdaság

2012.08.16. 11:44

Nielsen: kissé nőtt az élelmiszerboltok száma Magyarországon

Budapest, 2012. augusztus 16., csütörtök (MTI) - Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése Magyarországon, sőt kissé nőtt is a számuk az idén - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

Budapest, 2012. augusztus 16., csütörtök (MTI) - Megállt az általános élelmiszerüzletek számának másfél évtizede tartó csökkenése Magyarországon, sőt kissé nőtt is a számuk az idén - derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

A piackutató összesítése szerint 19.544 általános élelmiszerbolt működik Magyarországon, míg egy évvel korábban 19.569 ilyen üzlet volt.

A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban csaknem 89 százalék volt az idén, ugyanúgy mint 2011-ben.

A felmérésből kiderül, hogy az idén január elsején a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekből 11.111, az 51-200 négyzetméteresekből pedig 6.294 egység működött; a boltszám lényegében változatlan maradt az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

A hipermarketek száma néggyel bővült, 170-re, míg a 21 új diszkontnak köszönhetően ez a csatorna országszerte 488 egységet számlált az év elején. Ugyanakkor szupermarketből héttel kevesebb, 574 működik.

A Nielsen kutatói a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban is felmértek minden olyan üzletet, ahol élelmiszert árusítanak. Ennek eredményeként 8.756 általános élelmiszerbolt mellett regisztráltak többek között 2.100 kenyeret, péksüteményt, tejet és tejterméket kínáló, 1.393 zöldség-gyümölcs, 1.471 állateledel, 750 palackozott ital szaküzletet emellett 926 benzinkút shopot, 1.700 élelmiszert is árusító trafikot, újságost, lottózót és ajándékboltot, 1.645 gyógyszertárat, továbbá 2.900 vegyiáru szaküzletet.

A Nielsen által folyamatosan mért 90 élelmiszer termékcsoport forgalma 2011 decembere és 2012 májusa között mintegy 665 milliárd forint volt, és azon belül továbbra is stabilan őrzik részesedésüket a 201-400 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb boltok 8, illetve 9 százalékkal. Javult a főleg szupermarketeket és diszkontokat magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója: részarányuk a magyarországi kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 2 százalékponttal, 35 százalékra emelkedett az előző év fél évhez képet.

- MTI - 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!