Helyi gazdaság

2012.02.27. 18:19

Egyre tudatosabbak a pénzügyi fogyasztók

Budapest, 2012. február 27., hétfő (MTI) - Egyre tudatosabbak a pénzügyi termékek vásárlói, ám ez egyelőre inkább az ügyletkötéseket követően, nem a szerződések megkötése előtt tapasztalható a pénzügyi felügyelethez és a civil szervezetekhez érkező, egyre több pénzügyi tárgyú megkeresés alapján - állapították meg a szervezetek szakmai konzultációjukon. A PSZÁF újabb közérdekű pereket indíthat a fogyasztók nevében.

Budapest, 2012. február 27., hétfő (MTI) - Egyre tudatosabbak a pénzügyi termékek vásárlói, ám ez egyelőre inkább az ügyletkötéseket követően, nem a szerződések megkötése előtt tapasztalható a pénzügyi felügyelethez és a civil szervezetekhez érkező, egyre több pénzügyi tárgyú megkeresés alapján - állapították meg a szervezetek szakmai konzultációjukon. A PSZÁF újabb közérdekű pereket indíthat a fogyasztók nevében.

A PSZÁF a találkozóról szóló hétfői közleményében ismerteti: a pénzügyi fogyasztóvédelmi civil szervezetekkel folytatott konzultáción a résztvevők egyetértettek abban, hogy a 2011-es év komoly próbatétel volt a fogyasztóvédelemben, hiszen a nyugdíjrendszer átalakítása, a devizaalapú hitelek törlesztési nehézségei, és a végtörlesztés lehetősége megsokszorozták az addig is nagyszámú fogyasztói megkereséseket. A civil szereplők a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) és a vidéki pénzügyi tanácsadói hálózat tavalyi létrehozását és eddigi munkáját sikeresnek ítélték.

A PSZÁF a találkozón beszámolt azokról az eljárásairól, amelyek a fogyasztók széles körének tudtak segítséget nyújtani, köztük a végtörlesztés kapcsán hozott intézkedésekről és a jogosulatlan hitelezési tevékenységet végzők elleni fellépéséről. E sikerek elérésében a civil szervezeteknek jelentős szerepük van, hiszen számos bejelentés, figyelemfelhívás érkezik tőlük a PSZÁF-hoz - hangsúlyozta a felügyelet.

A nagyszámú fogyasztói megkeresés a növekvő fogyasztói tudatosságra utal - állapították meg a felek. Ez azonban egyelőre inkább az ügyletkötéseket követően jelentkezik. A jövőbeni cél, hogy a pénzügyi intézmények ügyfelei már a szerződések megkötését megelőzően is felkészültek legyenek, és úgy hozzák meg döntéseiket.

A PSZÁF a civil szervezetek segítségével ezért további erőfeszítéseket tesz a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatására, és a széles rétegeket érintő problémák kiküszöbölésére. Az utóbbi egyik eszköze a közérdekű keresetek, közérdekű igényérvényesítés további alkalmazása, ami szintén lehetőséget nyújt a civil szervezetek és a hatóság együttműködésére. Az együttműködés erősítése, a hatékony pénzügyi fogyasztóvédelem érdekében a felek további rendszeres konzultációkat is tartanak - közölte a felügyelet.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!