vásárlási szokások

2021.08.13. 15:00

Az akciók idején vásárolunk szívesen

Hogyan spórolnak a magyar fogyasztók, mit veszünk a leárazásokon?

Forrás: Shutterstock/illusztráció

Fotó: Shutterstock

Ezekre a kérdésekre kereste a választ a picodi.com online elemzői felmérésben.

Van, amit csak teljes áron

A válaszokból kiderült, hogy a résztvevők 53 százaléka a pandémia alatt a különböző termékek megvásárlását az akciók idejére ütemezték, nem úgy mint a járványhelyzet előtt. Általában az akciósan keresett termékek közé tartoztak a ruházati cikkek, a háztartási gépek és a sportfelszerelések, még kedvezmény esetén is kevésbé voltak népszerűek a gyerek holmik, az autó, autó alkatrészek, kisállat kellékek. A magyarok számára vannak olyan termékek, amelyet kezdeti áron is szívesen megvásárolnak, viszont egy-egy kinézett ruha, háztartási gép, kozmetikum, parfüm, utazás, üdülés árának csökkenésére szívesen várnak. 68 százalék patikai termékek, gyógyszerek, 65 százalék az ételkiszállítás, 59 százalék pedig az élelmiszerek megvásárolásának esetében nem ismer kompromisszumot, nem akar vagy nem vár a kedvezményekig, attól függetlenül is megvásárolja, hogy az kedvezményes-e vagy sem.Hajlamosak vagyunk az akció hevében olyan termékekre is lecsapni, amelyekre később egyáltalán nem lesz szükségünk, így végül kénytelen vagyunk kidobni. Ezek többnyire az alábbi kategóriákból kerülnek ki: ruházat, gyerekjátékok, kozmetikumok, ékszerek, sportfelszerelések.

Nem befolyásol az összeg

Arra a kérdésre, hogy miért vásárolunk az akciók ideje alatt, a leggyakoribb válasz nemtől függetlenül a pénzmegtakarítás volt. Ennek ellenére a nők 34 százaléka, a férfiak 45 százaléka nem szereti a kedvezményeket, állításuk szerint a jó minőségű termékek megérik az árukat, így nem is vásárolnak az akciós darabokból. A nők részéről 11, a férfiak részéről 19 százalék véli úgy, hogy a leárazott termékek elavultak, rosszabb minőségűek. A megkérdezettek 7 százalékát egyáltalán nem érdeklik az árak.

Sok a hirdetés

Ami a pénz megtakarításához szükséges akciókat illeti, sokan a bolti szórólapokon keresztül értesülnek a kedvezményekről, másoknak az ár összehasonlító oldalak segítenek a döntésben, vannak, akik a spórolás érdekében az élelmiszerboltok közeli lejáratú termékeit választják. 5 százalék rendszeresen, 14 százalék csak néha veszi igénybe ezt a lehetőséget. A legkevésbé ismert a éttermek által megmaradt ételek eladásával foglalkozó applikációk, 78 százaléka a megkérdezetteknek soha nem hallott róla. A cashback, magyarul pénzt visszafizető oldalak hasonlóan ismeretlenek a vásárlók számára, ahogy a böngésző plug-inek ajánlatai is.

Az elemzés szereplőinek több mint fele, 60 százalék soknak, 34 százalék elfogadhatónak, 6 százalék nem tartja zavarónak a hirdetések mennyiségét – derült ki a felmérésből.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában